قدردانی وزیر امورخارجه عراق از نصرالله و مقاومت

قدردانی وزیر امورخارجه عراق از نصرالله و مقاومت
شنبه 22 اسفند 1394 - 11:30

وزیر امورخارجه عراق با قدردانی از دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد، اعضای اتحادیه عرب باید از مقاومت لبنان حمایت می کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، "ابراهیم جعفری" روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: فرزندان عراق در راه دفاع از کشور خود و دیگر کشورهای عربی و غیر عربی در حال خون دادن هستند، و حمایت اعراب و دیگران باید در همین سطح باشد. 
وی با اشاره به سخنرانی جنجالی خود در نشست دیروز وزرای خارجه عرب در قاهره گفت: سخنرانی خود را با گلایه از اتحادیه عرب آغاز کردم، زیرا مشاهده کردم که به پرونده عراق به آن اندازه که انتظار داریم اهمیتی نمی دهند.
ابراهیم جعفری اظهار داشت: عراق توانست با وجود همه چالشها، استقامت کند و الگویی عالی و متکامل را از پاسداری و حمایت از همه استانهای خود ارائه کند.
وزیر امورخارجه عراق بار دیگر حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق را محکوم کرد و از اتحادیه عرب خواست موضوع مداخله ترکیه در امور داخلی عراق را یکی از بندهای ثابت خود قرار دهد و برای ارائه کمکهای ممکن در زمینه‌های مختلف مسؤولیت پذیر باشد.
جعفری همچنین دوباره توصیف مقاومت لبنان به عنوان یک گروه تروریستی را محکوم کرد، و گفت این اقدام توهینی به انقلابهای عربی است که در حال جنگ ضد اشغالگری بودند.
جعفری تأکید کرد: از موضع مقاومت لبنان و سید حسن نصرالله که همه توان خود را به کار گرفته قدردانی می کنیم، ما از حزب الله به عنوان یک جنبش مقاومت که در سرزمین خود ایستاد و از مردم لبنان حمایت کرد و اقدامات تحریک آمیز و تعرضهای اسرائیل را ناکام گذاشت و در برقراری امنیت نقش ایفا کرد، حمایت می کنیم.
وی افزود: اعراب باید همگی به حمایت و تجلیل از مقاومت می پرداختند، نه اینکه دوباره توهین خود را تکرار کنند.
جعفری خاطرنشان کرد که همه دولتهای عربی باید به مقابله با تروریسم بپردازند و نباید حوادثی را که در هر کشوری روی می دهد، با خود بی ارتباط بدانند؛ زیرا در صورتیکه آتش تروریسم باقی بماند کل منطقه را دربر خواهد گرفت.
وزرای امورخارجه کشورهای اتحادیه عرب به غیر از عراق، لبنان و الجزایر، دیروز در نشست قاهره حزب الله را سازمان تروریستی خواندند.
"ابراهیم جعفری" در سخنانی در این نشست گفت: بسیج مردمی و حزب الله از کرامت اعراب پاسداری کردند، و کسانی که آنان را به تروریسم متهم می کنند خودشان تروریست هستند.

پربیننده ترین خبرها