تیرخلاص عربستان به اتحادیه عرب

تیرخلاص عربستان به اتحادیه عرب
شنبه 22 اسفند 1394 - 11:54

وزیر اطلاع رسانی سوریه اقدام اتحادیه عرب در تروریستی خواندن حزب الله لبنان را تصمیم گروهی ورشکسته توصیف کرد، و آن را به منزله تیرخلاص به اتحادیه عرب دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" در گفت وگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی المنار افزود: این تصمیم به منزله "تیرخلاص" به اتحادیه عرب است که هیچ گاه به ملت های عرب و عزت و حقوق آنها و در صدر آن مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین توجهی نکرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به سیاست عربستان در منطقه از آغاز تاسیس آن تاکنون، هیچ شهروند عربِ مقاوم یا مسلمان واقعی از این تصمیم تعجب نمی کند.
 

"این امر براساس منطق عربستان بدین معنا خواهد بود که دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره، گروههای صلح جو و سازنده و مقاوم و مترقی هستند!"

الزعبی افزود: اگر حزب الله و نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در عراق - از نظر موافقان با  تصمیم اتحادیه عرب و از نظر شورای همکاری خلیج فارس، ترویستی باشند-، این امر براساس منطق عربستان بدین معنا خواهد بود که دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره، گروههای صلح جو و سازنده و مقاوم و مترقی هستند!
وی افزود: نبرد اساسا بین نیروهای مقاومت و حزب الله و الحشد الشعبی و ارتش های سوریه و عراق و ارتش لبنان از یک سو با گروههای داعش و النصره و تروریسم در منطقه از سوی دیگر است.
وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطرنشان کرد: دولت سعودی فکر می کند که با اینگونه تصمیمات می تواند امتیاز سیاسی بدست آورد و دستاوری سیاسی در منطقه برای خود رقم بزند؛ غافل از اینکه این امتیازها اساسا علیه خودش است نه جریان مقاومت و چه بسا به نوعی باعث می شود که پشتوانه جریان مقاومت به گونه ای در بین ملت های عربی و مسلمان در سراسر جهان افزایش یابد.
وی تصریح کرد: این تصمیم اتحادیه عرب که دنباله روی از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس بود و سوریه آن را محکوم و در راستای خدمت به طرح صهیونیست ها در منطقه دانست، در سطح فرومایگی سیاسی و انحطاط اخلاقی است.
الزعبی گفت: چیزی به نام دیپلماسی عربستان یا آنچه برخی در تلاش برای ترویح آن تحت نام تئوری عربستان در مقابله با ایران و سوریه هستند، وجود ندارد زیرا همه این سخن ها چیزی جزء تلاش برای برتن کردن لباسی به اسکلت عربستان نیست تا از این طریق القا کنند که عربستان در زمین بازی سیاست حضور دارد؛ درحالی که اساسا سیاست عربستان در مرحله احتضار به سرمی برد و از حیطه مسائل عربی و اسلامی خارج شده است.
وی تاکید کرد: کسی نمی تواند نظام سوریه را سرنگون کند و همه گفته های سعودیها و ترک ها و نظایر آنها بیانگر شکست و ناتوانی و انسداد افق به روی آنها است و چیز دیگری برای آنها جز بیان اینگونه سخنان باقی نمانده است.

پربیننده ترین خبرها