دوستِ "اسرائیل"و وزیر مبارک، دبیرکل جدید اعراب +عکس

دوستِ
شنبه 22 اسفند 1394 - 13:06

"رفیقِ خانم تزیپی لیونی، وزیر خارجۀ پیشین رژیم صهیونیستی، دبیرکل اتحادیۀ عرب شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزرای خارجۀ عرب، پس از 9 ساعت رایزنی به منظور انتخاب دبیرکل جدید سرانجام پیشنهادِ قطر برای تعویق انتخاب رئیس به مدت یک ماه را نپذیرفتند و احمد ابوالغیط، نامزد مصر را به عنوان دبیرکل جدید برگزیدند.

"ابوالغیط" که 47 سال سن دارد، در هفت سالِ آخر ریاست جمهوری حسنی مبارک دیکتاتور مصر، عهده دار وزارت امورخارجه این کشور بود.

اتحادیه عرب از زمان تأسیس در سال 1945 تاکنون، دبیرکل هایی مصری داشته است، و تنها در یک دوره، سمتِ دبیرکلی به یک تونسی به نام الشاذلی القلیبی واگذار شد، آن هم در سال 1945 که در آن دوره، مصر به سبب سازش با رژیم صهیونیستی و خشم کشورهای عربی را برانگیخت و مقر اتحادیه عرب به تونس منتقل شد. اما در سال 1990 بار دیگر مقر اتحادیه عرب به قاهره برگشت.

نامزدی ابوالغیط از سوی مصر برای تصدی دبیرکلی اتحادیه عرب و انتخاب او برای این پست، خشم کاربران پایگاه های اجتماعی را برانگیخت.

برخی از کاربران، ضمن انتقاد از ابوالغیط، موضع گیری های او را ضد انقلاب 25 ژانویه در مصر و روابطش با رژیم صهیونیستی را یادآور شدند و عکس های او را در حال دست دادن به تزیپی لیونی، وزیرخارجۀ خونریزِ رژیم صهیونیستی و لبخند زدن به این سفاک صهیونیست منتشر کردند.
برخی کاربران نیز وی را "دوست "اسرائیل" و رفیقِ لیونی" خواندند.

از جمله مواضع سیاسی جنجال برانگیز و نفرت آور ابو الغیط، می‌توان به موضع وی در سال 2008 میلادی اشاره کرد، سالی که رژیم صهیونیستی در آن، غزه را به خاک و خون کشید و ابوالغیط، به جای یاری مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی، در کنفرانسی مطبوعاتی با تزیپی لیونی شرکت کرد.
وی همچنین به جای انتقاد از رژیم صهیونیستی، حماس را مسؤول مصیبت هایی دانست که در جنگ غزه بر سر فلسطین آمد.
از آن گذشته، ابوالغیط از کسانی بود که هنگام حملۀ رژیم صهیونیستی به غزه، خواهان بستن گذرگاه رفح بر روی فلسطینی ها شد و به این ترتیب فلسطینی ها بی آن که راه فراری داشته باشند، توسط صهیونیست ها سلاخی شدند.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها