کشته شدن "زرقاویِ حمرین" در شمال بعقوبه

کشته شدن
شنبه 22 اسفند 1394 - 13:45

"زرقاویِ حمرين" از شاخص ترین سرکرده های داعش که او را همتای زرقاوی می خواندند، در عملیات نیروهای عراقی در شمال شرقی بعقوبه کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرتیپ ستاد جاسم السعدی، فرمانده پلیس استان دیالی به شبکه سومریه نیوز، اعلام کرد که یک گروه از نیروهای ویژه امنیتی در عملیاتی بی نظیر در منطقه اکباشی، "ابوهمام" را که در حال فرماندهی عملیاتی تروریستی برای منفجر کردن یک دکل اصلی برق بود، از پا درآوردند.

به گفتۀ السعدی، کشته شدن ابوهمام، ضربه ای سنگین به داعش وارد کرد که اکثر سرکرده های میدانی خود را طی ماه گذشته در دیالی از دست داده است و به این ترتیب، ادارۀ گروهک های خفتۀ تروریست در دیالی برای داعش، دشوار خواهد شد. 

در همین راستا، یک منبع بلندپایه امنیتی خاطر نشان کرد: ابوهمام، که به زرقاویِ حمرین، معروف است، در سال 2006 تا 2007 از سرکرده های شاخص داعش در منطقه بلدروز بود، پس از آن، از انظار ناپدید شد و پس از ژوئن 2014، بار دیگر به نام "زرقاویِ منطقۀ حمرین" فعالیت های تروریستی خود را از سر گرفت.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به وبگاه شبکه السومریه گفت: ابوهمام، عامل سه فاجعه بزرگ و قتل ده ها شهروند عراقی بود. وی همچنین طی ماه های گذشته، چندین دکل برق را در منطقه حمرین، هدف قرار داد و نابود کرد.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها