تعیین مهلت 24 ساعته برای مخالفان؛

معلم: برای مذاکره درباره اسد، به ژنو نیایید!

معلم: برای مذاکره درباره اسد، به ژنو نیایید!
شنبه 22 اسفند 1394 - 16:30

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دولت این کشور هیچ شرط و شروطی را در مذاکرات ژنو نخواهد پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولید معلم ظهر شنبه در نشستی مطبوعاتی در دمشق، از مخالفت دولت سوریه با شرط و شروط تحمیلی دیگران خبر داد و افزود: دولت سوریه هیچ پیش شرطی برای مذاکرات ژنو ندارد و به شرط و شروط هیچ یک از طرف ها تن نخواهد داد.
معلم، توافقات ژنو را برای دمشق الزام آور خواند و گفت: دولت سوریه به توافقات هیأت مذاکره کننده سوریه با هیأت های دیگر حاضر در ژنو، پایبند خواهد بود.

بشار اسد خط قرمز است
وزیر خارجه سوریه از مشارکت حداکثری مخالفان سوری در مذاکرات استقبال کرد و افزود: ما امیدواریم که بیشترین تعداد مخالفان سوری در مذاکرات ژنو حضور داشته باشند و ما برای مذاکره با همه طرف های به رسمیت شناخته شده، آماده ایم؛ اما رئیس جمهور قانونی سوریه خط قرمز ماست و تا پایان دوره کنونی در قدرت خواهد بود و با هیچ طرفی در این باره مذاکره نخواهیم کرد. پس به مخالفان توصیه می کنم که اگر می خواهند برای مذاکره درباره برکناری اسد به ژنو بروند، از رفتن صرف نظر کنند.
وزیر خارجه سوریه برخی از مشخصات مرحله انتقال قدرت را اعلام کرد و گفت: مرحله انتقالی به معنای تدوین قانون اساسی جدید و تشکیل دولتی جدید با مشارکت برخی از طرف های مخالف است و هیچ یک از اسناد سازمان ملل متحد حاوی موضوع واگذاری سمت ریاست جمهوری پس از پایان مرحله انتقالی نیست.
معلم با درخواست از مخالفان سوری برای مشارکت در بازسازی سوریه گفت: اگر طرف های مخالف سوری درپی ساخت کشورشان باشند، مذاکرات ژنو موفقیت آمیز خواهد بود و موفقیت این مذاکرات فقط منوط به تلاش دولت سوریه نیست، بلکه طرف های مقابل نیز باید برای موفقیت آن تلاش کنند.

هیأت مخالفان 24 ساعت مهلت دارد

معلم بار دیگر به مساله فعالیت تروریستی اتباع دهها کشور جهان در سوریه اشاره کرد و گفت: بیش از 100 کشور جهان علیه سوریه توطئه کرده اند.
وی در ادامه خواستار حضور فوری مخالفان سوری در ژنو شد و گفت: هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در صورتی که هیأت مخالفان سوری ظرف 24 ساعت وارد ساختمان سازمان ملل در ژنو نشوند، از مذاکرات انصراف خواهد داد.

تصمیم سخیف شورای همکاری، غیرمنتظره نبود
معلم در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدام شورای همکاری خلیج فارس درباره تروریستی نامیدن مقاومت اسلامی لبنان اشاره کرد و گفت: این اقدام بسیار سخیف بود، اما از آن شگفت زده نشدیم و این تصمیم برخی حاکمان عرب، برای ما غیرمنتظره نبود.
وی همچنین با اشاره به تروریست پروریِ حاکمان ترکیه گفت: سران آنکارا هنوز هم بر توطئه خود علیه سوریه اصرار دارند و مسؤولیت ورود کاروان های اسلحه برای تروریست ها، بر عهده آنان است.

 

7- 214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها