هلاکت سرکرده معروف داعش در بعقوبه

هلاکت سرکرده معروف داعش در بعقوبه
شنبه 22 اسفند 1394 - 18:51

رئیس پلیس استان دیاله عراق از هلاکت یک سرکرده معروف گروه تروریستی داعش در بعقوبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشگر ستاد "جاسم السعدی" رئیس پلیس استان دیاله در شرق عراق گفت: یکی از سرکرده های معروف داعش به نام "زرقاوی حمرین" در عملیات نیروهای امنیتی در شمال شرق منطقه بعقوبه به هلاکت رسید.

سایت "سومریه نیوز" به نقل از السعدی نوشت: ابوهمام سرکرده معروف داعش بود که طی عملیات منحصر به فرد نیروهای امنیتی در منطقه " اکباشی " واقع در 68 کیلومتری شمال شرق بعقوبه و هنگام ارائه دستورات به تروریست ها برای اجرای عملیات انفجار دکل های برق، کشته شد.

السعدی تاکید کرد: کشته شدن ابوهمام، ضربه دردناکی به گروه داعش به شمار می رود که در ماه های گذشته اکثر سرکردگان میدانی خود را از دست داده است.

درهمین ارتباط ، یک منبع امنیتی بلندپایه عراقی اعلام کرد: ابوهمام ملقب به زرقاوی حمرین، یکی از سرکرده های برجسته القاعده در فاصله سال های 2006-2007 در منطقه بلدروز در 30 کیلومتری شرق بعقوبه بود که نامش بعد ازحمله به دکل های برق در منطقه " حوض حمرین " به عنوان سرکرده داعش بر سر زبان ها افتاد.

منبع یاد شده که نخواست هویتش فاش شود، ادامه داد: ابوهمام مسئول سه کشتار فجیع بود که براثر آن ده ها نفر ازغیرنظامیان جان باختند و وی همچنین مسئولیت مستقیم حمله به دکل های برق در ماه های گذشته در حوض حمرین را برعهده دارد.

سرویس های امنیتی در دیاله درشرق عراق، درماه های گذشته توانسته اند شمارزیادی از عناصر و سرکردگان داعش را درعملیات خود به هلاکت برسانند.

7- 215 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها