اتریش، مرزها را به روی آوارگان محکم‌تر می‌بندد

اتریش، مرزها را به روی آوارگان محکم‌تر می‌بندد
شنبه 22 اسفند 1394 - 19:14

وزارت کشور اتریش اعلام کرد؛ با توجه به بحران کنونی آوارگان در اروپا، دولت کشورش درصدد ساخت دیوار مرزی جدید است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم  یوحنا میکل لاینر وزیر کشور اتریش امروز شنبه در سخنانی تصریح کرد که با بسته شدن مسیر بالکان، آوارگان برای رسیدن به مقصد به زودی به مسیرهای دیگری متوسل خواهند شد و به همین علت تدابیر لازم را برای محافظت از مرزهای اتریش در برابر آوارگان، اتخاذ خواهد شد.

به نوشته روسیا الیوم، این وزیر اتریشی خاطرنشان کرد که مقامات اتریش برای تشدید تدابیر نظارتی مرزی در 12 نقطه بازرسی مرزی برنامه ریزی می کنند و این تدابیر شامل ایجاد گذرگاه ها، ساخت دیوار و ایجاد برنامه نظارتی مرزی می شود که همه نیروهای پلیس و نظامیان اتریشی به صورت همزمان آن را اجرا خواهند کرد.

لاینر تاکید کرد، تا زمانی که اتحادیه اروپا کنترل خود را بر مرزهای خارجی اش بازپس نگیرد، کشورش به آوارگان سوری که از ترکیه و یونان عازم اتریش می شوند، پناه نخواهد داد.
وی همچنین درباره کارآمد بودن توافقنامه مربوط به حل و فصل بحران آوارگان که قرار است به زودی بین اتحادیه اروپا و ترکیه امضا شود، ابراز تردید کرد.

از سوی دیگر "بویکو بوریسوف" نخست وزیر بلغارستان نیز امروز شنبه از دونالد تاسک رئیس اتحادیه اروپا خواست، امنیت مرزهای این  کشور در برابر موج آوارگان را تضمین کند.
وی افزود: مقامات کشورش یک‌شنبه آینده، 400 نظامی به مرز بلغارستان و یونان خواهد فرستاد تا امنیت این منطقه را تامین کنند.

این تحولات پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه اروپا و ترکیه، مسیر بالکان را که مسیر اصلی آوارگان خاورمیانه برای رسیدن  به مرکز اروپا است، مسدود کردند.

7- 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها