دبّۀ "مخالفان" سوری پس از سخنان ولید معلم!

دبّۀ
شنبه 22 اسفند 1394 - 20:19

سخنگوی گروه موسوم به "شورای عالی مذاکرات" وابسته به مخالفان سوریه ادعا کرد که اظهارات روز شنبه ولید معلم درباره مذاکرات ژنو و این که فقط ملت سوریه می‌تواند درباره آینده خود تصمیم بگیرد، کارشکنی در مسیر مذاکرات درباره بحران این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از روسیه الیوم، "منذر ماخوس" سخنگوی "شورای عالی مذاکرات"، سخنان معلم درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور، زیر سایه دولت کنونی سوریه را "فاجعه بزرگ" توصیف و ادعا کرد که اظهارات وزیر خارجه سوریه بیانگر پشت کردن نظام سوریه به همه قطعامه های بین المللی است.

ماخوس مدعی شد که اظهارات معلم، آخرین میخ را بر تابوت مذاکرات کوبید و ما در کنار پایان محاصره و ورود کمک ها به مناطق محاصره شده، خواهان تشکیل شورای انتقال قدرت در سوریه هستیم.

 

اظهارات سخنگوی مخالفان بیانگر آن است که گروه های مخالف مورد حمایت ارتجاع عرب، از حالا برای به شکست کشاندن مذاکرات ژنو برنامه دارند و می خواهند دولت سوریه را در این باره مقصر جلوه دهند.

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه ظهر شنبه در کنفرانسی خبری گفت: در اسناد سازمان ملل متحد سخنی از مرحله انتقال قدرت در سطح ریاست جمهوری در سوریه به میان نیامده است و به تعبیر ما مرحله انتقالی یعنی انتقال از قانون اساسی موجود به قانون اساسی جدید و از حکومت موجود به حکومتی است که برخی طرف های دیگر نیز در آن شریک باشند.

وی افزود: استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه حق ندارد از انتخابات ریاست جمهوری سخن به میان آورد زیرا تعیین تکلیف در این زمینه حق انحصاری ملت سوریه است و اظهارات وی در این خصوص در حقیقت به مثابه خروج از معاهدات و منشورهای بین المللی است.

7- 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها