14 کشته در درگیریهای شدید شهر عدن

14 کشته در درگیریهای شدید شهر عدن
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 10:59

العالم - منابع نظامی از وقوع درگیری های شدید در منطقه المنصوره شهر عدن در جنوب این کشور خبر دادند که تاکنون به کشته شدن 14 نفر منجر شده است.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع نظامی اعلام کردند که این درگیریهای خشونت آمیز و حملات هوایی ائتلاف تحت فرماندهی سعودی در شهرعدن عصر شنبه آغاز شد و همچنان در اطراف منطقه مسکونی المنصوره این شهر ادامه دارد.

ائتلاف تحت فرماندهی سعودی به همراه مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن چند ماه پیش شهر عدن را اشغال کرده و آن را به مقر دولت دست نشانده عبدربه منصور هادی تبدیل کردند. عدن از آن زمان  شاهد ناآرامی و درگیری و ترور است و ائتلاف از برقراری امنیت و ثبات در آن ناتوان مانده است.

منابع نظامی یاد شده گفتند که نیروهای امنیتی وابسته به عبدربه منصور هادی برای بازگرداندن امنیت به شهر یمن، مراکز بازرسی جدیدی در اطراف منطقه المنصور برپا کردند. گفته می شود که این منطقه پایگاه گروه القاعده است.

برخی شاهدان عینی گفتند: دهها فرد مسلح و افراد نقاب زده که نشان گروه القاعده را با خود داشتند، برای مقابله با نیروهای امنیتی در خیابانهای منطقه المنصوره مستقر شدند.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت که در درگیری بین دوطرف دستکم 12 مسلح گروه القاعده و دو نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند.

برخی شاهدان عینی گفتند که یک فروند بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی نیز برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی وارد عمل شد اما با تیراندازی عناصر القاعده روبرو شد.

این شاهدان افزودند: یک جنگنده نیز همان زمان وارد درگیریها شد و مواضع عناصر القاعده و یک دفترمحلی و یک انبار سلاح این گروه را هدف قرار داد.

از زمان آغاز تجاوزگری ارتش سعودی و هم پیمانانش به یمن عناصر گروه القاعده در استانهای جنوبی این کشور بر دامنه نفوذ خود به شدت افزوده اند. برخی منابع رسانه ای پیشتر از همکاری پیش پرده القاعده و ارتش سعودی خبر داده بودند.

217-6-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها