پزشکان ایرانی در منطقه شیمیایی شده توسط داعش+فیلم

يکشنبه 23 اسفند 1394 - 20:44

کرکوک (العالم) – تیم پزشکی ایران برای مداوای مصدومان حمله شیمیایی گروه تروریستی "داعش" به شهروندان بی گناه عراقی، که به 600 مجروح رسیده است، وارد ناحیه "تازه خورماتو" در استان "کرکوک" شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از کرکوک، در زمانی که عمده کشورهای منطقه و همجوار از دو سال قبل، با انواع  شیوه های مختلف از داعش حمایت می کنند، کشورهایی نیز در کنار عراق در نبردش علیه باندهای تروریستی ایستادند از جمله ایران که به اعزام گروه های پزشکی با تخصص های مختلف برای مداوای مصدومان حملات شیمیایی اخیر داعش اقدام کرد.
تیم پزشکی ایران پس از اعزام به منطقه "تازه خورماتو" در استان کرکوک به معاینه مصدومان و مجروحان، ارایه کمک های اولیه و درمان لازم و مناسب به صدمه دیدگان حملات شیمیایی داعش مبادرت کرد.
دکتر "رضا هدایتی" مسئول تیم پزشکی ایران به خبرنگار "العالم" گفت: پس از آنکه نسبت به نیازها و کمک های پزشکی در این منطقه که با سلاح شیمیایی هدف قرار گرفته اند، مطمئن شدیم با تیمی از تخصص های مختلف آمدیم تا به شهروندان مصدوم کمک کنیم. 
"ابو مصطفی الامامی" معاون فرمانده محور شمال در بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) گفت: همه دنیا بداند این جنایتکاران (تروریست ها) ضد انسانیت، بشریت و مسلمانان هستند. 
پزشکانی که برای معاینه مصدومان اعزام شدند به محض ورود از مدیریت ناحیه خواستند تا بیماران پذیرش شوند، لذا مردم ناحیه راهی بیمارستان شده و از جمهوری اسلامی ایران به خاطر این اقدام بشر دوستانه تقدیر کردند.
یک شهروند عراقی گفت: پزشکانی از جمهوری اسلامی ایران وارد منطقه "تازه خور ماتو" شده و به معاینه ومداوای مصدومان مبادرت کردند.
شهروند دیگری خاطرنشان کرد، از جمهوری اسلامی ایران به خاطر اعزام تیم پزشکی به منطقه "تازه خورماتو" برای درمان مصدومان سلاح شیمیایی تشکر می کنیم.
تیم پزشکی ایران اولین تیم پزشکی است که وارد منطقه تازه خورماتو شده به خصوص که شمار مصدومان حمله شیمیایی داعش تا زمان حاضر به بیشتر از 600 نفر رسیده است. 

206-211-9
 

پربیننده ترین خبرها