آیا اعضای شورای همکاری قادر به حفظ رژیم هایشان هستند؟

آیا اعضای شورای همکاری قادر به حفظ رژیم هایشان هستند؟
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 21:24

العالم - دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از خطرهایی سخن گفت که به اصطلاح منافع کشورهای عضو این شورا را تهدید می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبد اللطیف الزیانی" در گفت و گو با روزنامه "الحیاه" عربستان تصریح کرد، کشورهای عضو شورای همکاری {خلیج فارس} قصد مقابله با این خطرات و همکاری نظامی مشترک در تمام سطوح را دارند.
وی مدعی شد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارای قدرت نظامی برای مقابله با هر تعدی هستند و این شورا از زمان تشکیل درسال 1981 توانسته است جایگاهش را به عنوان یک سامانه منطقه ای فعال، موثر و مترقی حفظ کند.
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، این سخنان را در حالی ایراد کرد که نیروهای سپر جزیره وابسته به این شورا در سال 1990 نتوانست در برابرارتش عراق بایستد که کویت را درعرض چند ساعت اشغال کرد. 
الزیانی همچنین گفت: کشورهای شورای همکاری {خلیج فارس} با خطراتی مواجهند که منافع کشورهای عضو، شهروندان آن و دستاوردهایش را تهدید می کند که در مقدمه آن تروریسم و جنایت های سازمان های افراطی قرار دارد که مغایر با ارزش های اخلاقی و انسانی و تمام قوانین بین المللی است.
وی ادامه داد، همچنین باید خطرات جنایت های سازمان یافته فرا مرزی مانند قاچاق مواد مخدر، پولشویی و جنایت های الکترونیکی را به آن اضافه کرد.   
الزیانی یادآور شد: کشورهای شورای همکاری {خلیج فارس} تقویت توانمندی مشترک نیروهای سپر جزیره، ایجاد مرکز منطقه ای برای هماهنگی دریایی و سامانه پدافند موشکی ضد هوایی را در اولویت قرار داده اند.  
سپر جزیره از 5 سال قبل با همکاری نیروهای آل خلیفه و دیگر مزدوران، اقدام به سرکوب اعتراض های مردم بحرین کرده است.    
کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همان حزب الله لبنان را که در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است، سازمان تروریستی نامیدند اما خود در امور داخلی بحرین، عراق، لبنان و یمن دخالت می کنند.  
ناظران این سخنان و وجود این همه پایگاه های بیگانه در کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس را به تمسخر گرفته و آن را با شکست ائتلاف سعودی علیه یمن در یک سال گذشته با وجود کمک های آمریکا، غرب، سودان، مغرب، اردن، مصر و مزدوران "بلک واتر" هم راستا می دانند. 
آمریکا در کشورهای مختلف شورای همکاری خلیج فارس پایگاه نظامی دائر کرده است.

206-211-9

پربیننده ترین خبرها