مذاکرات سوریه امروز در ژنو آغاز می شود

مذاکرات سوریه امروز در ژنو آغاز می شود
دوشنبه 24 اسفند 1394 - 10:13

مذاکرات غیر مستقیم بین هیئت دولت سوریه و گروههای مخالف امروز ( دوشنبه 24 اسفند ماه) در ژنو برای حل سیاسی بحران این کشور که وارد ششمین سال خود شده است، آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "استفان دی میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، بعد از دو نشست جداگانه با هیئت سوریه و نمایندگان گروههای مخالف گفت: تاکنون درباره دستور کار مذاکرات که دو هفته طول می کشد، توافقی به دست نیامده است.

در این حال هیئت گروههای مخالف خاطرنشان کرد، برای آغاز مذاکره درباره حکومت انتقالی به ژنو رفته است.

بشار جعفری: چیزی به نام مرحله انتقالی وجود ندارد

از سوی دیگر بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیئت این کشور در مذاکرات ژنو، تاکید کرد که چیزی به نام مرحله انتقالی وجود ندارد و میانجی باید در مذاکرات بی طرفی را رعایت کند.

بشار جعفری پس از دیدار با استفان دی میستورا در کنفرانس خبری افزود: هر پیش شرطی که گروههای مخالف تعیین کنند پذیرفتنی نیست و برخلاف اصولی است که مذاکرات براساس آن برگزار می شود.

وی همچنین بر گفتگوی سوری-سوری بدون هرگونه دخالت خارجی با هدف رسیدن به توافق تاکید کرد.

بشار اسد خط قرمز است

ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه نیز قبل از سفر هیئت مذاکره کننده به ژنو این پیام روشن را برای همه ارسال کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه خط قرمز است.

وی از دستور کار مذاکرات که دی میستورا تعیین کرده و شامل گفتگو درباره انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و اصلاحات قانون اساسی و دیگر مسائل می شود، انتقاد کرد و گفت: او چنین حقی ندارد.

 204 ـ 211 

پربیننده ترین خبرها