بازگشت اهالی روستاهای شمال حلب به خانه های خود

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 17:12

روستای مسقان (العالم) – بیشتر از 60 خانواده سوری به خانه های خود در روستاهای "مسقان" و "کفین" در شمال حلب که چند هفته قبل توسط ارتش سوریه و هم پیمانانش آزاد شده بود، بازگشتند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه، نیروهای سوری در جاده های میان روستاهای آزاد شده شمال حلب به منظور تامین امنیت تردد شهروندان مستقر شده و کاروان کمک های ضروری وارد آن مناطق شده است.
پیروزی های ارتش سوریه و هم پیمانانش در شمال حلب باعث بازگشت تدریجی اهالی چند روستا مانند مسقان و کفین به خانه هایشان شد که این دو روستا، آخرین روستاهایی بودند که اخیرا توسط ارتش سوریه آزاد شدند.  
یک پیرمرد از اهالی کفین در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری "العالم" گفت: یک هفته پس از آزادی روستای مسقان درخواست کردیم که به محل سکونت قبلی خود بازگردیم که نیروهای ارتش به ما اجازه دادند؛ تا این لحظه هیچ مشکلی  پیش نیامده، از اهالی دیگر روستا می خواهم که به مسقان و خانه و کاشانه خود بازگردند. 
تا زمان حاضر حدود 60 خانواده سوری به مسقان بازگشته اند و دیگر اهالی نیز به دنبال بازگشت به روستا هستند.
نیروهای ارتش سوریه در جاده منتهی به این روستا برای تامین امنیت اهالی مستقر شده اند.
یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: با آزادسازی مسقان از دست تروریست ها، اهالی آن نیز با حمایت ارتش سوریه در کمال امنیت به خانه هایشان بازگشتند، خدا را شکر امور خوب است و تاکنون حدود هزار و 200 تا هزار و سیصد نفر اعم از کوچک و بزرگ به روستا بازگشتند.   
بنا به گزارش خبرنگار العالم، کاروان های کمک های ضروری نیز راهی روستاهای شمال حلب شده اند.
اهالی شمال حلب مانند جنوب آن پس از پیروزی های متوالی ارتش سوریه به خانه هایشان بازگشتند که سمقان و کفین آغاز آن بود.

206-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها