اخراج اتباع لبنان از بحرین به اتهام ارتباط با حزب الله

اخراج اتباع لبنان از بحرین به اتهام ارتباط با حزب الله
دوشنبه 24 اسفند 1394 - 17:46

العالم - رژیم آل خلیفه چند تبعه لبنانی را به علت ارتباط شان با حزب الله لبنان از بحرین اخراج کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم آل خلیفه امروز(دوشنبه) در اقدامی در راستای پیروی از آل سعود تعدادی از اتباع لبنانی مقیم بحرین را با ادعای ارتباط با حزب الله لبنان (که از سوی شورای همکاری خلیج فارس درفهرست گروه های تروریستی گنجانده شده)، از خاک بحرین اخراج کرد. 
پایگاه خبری سومریه نیوز امروز به نقل از بیانیه وزارت کشور بحرین که در صفحه توئیتر این وزارتخانه منتشر شده، اعلام کرد: ارتباط اتباع لبنانی اخراجی با حزب الله لبنان ثابت شده بود و به همین دلیل از بحرین اخراج شدند.
بحرین نیز همچون عربستان سعودی، امارات، کویت و قطر از اتباع خود در لبنان خواسته است که خاک این کشور را ترک کنند.
وزارت امور خارجه بحرین فوریه 2016 درپی انتشار خبربازنگری عربستان در روابطش با لبنان و امتناعش از تأمین هزینه تجهیزات نظامی ارتش این کشور، در بیانیه ای از اتباع بحرینی خواست که به لبنان سفر نکنند.
رژیم آل خلیفه درحالی اتباع لبنانی را از بحرین اخراج کرده که عبدالعالی القناعی سفیرکویت در بیروت دو روز پیش از کشته شدن 3 تبعه کویتی در لبنان در اواخر هفته گذشته خبر داد و به اتباع کویتی درباره سفر به لبنان هشدار داد.
وزارت کشور سعودی نیز دیروز اعلام کرد که هر شهروند سعودی یا تبعه خارجیِ مقیم عربستان که به هر نحو با حزب الله رابطه داشته باشد یا از این حزب طرفداری کند، شدیداً مجازات خواهد شد.
شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب و شورای وزرای کشورهای عرب در راستای منافع صهیونیست ها و گروه های تکفیری - تروریستی نام حزب الله لبنان را در لیست گروه های تروریستی گنجانده اند.

214-201-9

پربیننده ترین خبرها