حمله مشترک ارتجاع عرب علیه منافع حزب‌الله؛

تقلید بحرین، امارات و کویت از اقدامات سعودی‌ها

چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 14:14

ائتلاف هم‌پیمانان رژیم سعودی تقلید از سران آل‌سعود، هر آنچه را که در تعدادی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حزب الله لبنان در ارتباط است، به طور همزمان تحت پیگرد قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، رژیم سعودی حزب الله را به عنوان هدف و بهانه خود قرار داده و در همین راستا وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه ای از اخراج شماری از اتباع لبنانی مقیم این کشور خبر داد و مدعی شد که آنها هوادار حزب الله هستند.
وزارت کشور بحرین بدون مشخص کردن شمار افراد یاد شده، ادعا کرد که آنها را پس از اثبات گرایش و وابستگی شان به حزب الله، از این کشور بیرون رانده است.
بیانیه مزبور اظهار داشت که بر اساس مصوبه اخیر شورای همکاری خلیج فارس که طی آن حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شد، چنین رویکردی را در پیش گرفته است.
در کشور امارات نیز دادگاه امنیت کشور محاکمه هفت نفر از جمله دو اماراتی را به اتهام تشکیل هسته ای در ارتباط با حزب الله آغاز کرده است.
مطبوعات امارات مدعی شدند یکی از دو متهم یاد شده که یک افسر پلیس اماراتی است، به انتقال اطلاعات نظامی محرمانه به حزب الله متهم شده است. به نوشته مطبوعات یاد شده یک تبعه زن مصری نیز متهم است که اطلاعاتی در خصوص بخش انرژی امارات در اختیار حزب الله قرار داده است.
دادگاه امارات همچنین علاوه بر محاکمه سه لبنانی و یک عراقی در حال محاکمه یک شهروند اماراتی به اتهام ارائه اطلاعاتی در مورد کارکنان وزارت کشور به حزب الله است. امارات به خبرنگاران خارجی اجازه حضور در جلسات دادگاه را نمی دهد.
مطبوعات امارات علاوه بر ذکر موارد یاد شده افزودند؛ دادگاه مزبور در چهارم آوریل حکم خود را در مورد پرونده سه لبنانی دیگر متهم به تشکیل یک گروه مرتبط با حزب الله صادر خواهد کرد.
در کویت نیز پارلمان این کشور با موافقت 38 نماینده تصمیم گرفت، مصونیت سیاسی نماینده عبدالحمید دشتی را به اتهام توهین به عربستان و قضات پرونده موسوم به "باند العبدلی" لغو کند.
روزنامه کویتی القبس نوشت: عربستان با توهین آمیز دانستن اظهارات عبدالحمید دشتی، به همسایه و همپیمان دیرین خود یعنی کویت هشدار داد که به دلیل اظهارات دشتی در حمایت از سوریه ممکن است روابطش را با کویت قطع کند.
شایان ذکر است، دشتی در سخنان خود خواستار در هم کوبیدن پایه و اساس اندیشه تکفیری وهابی در خاستگاه آن شد که به وضوح به عربستان اشاره دارد.
همزمان با اقدامات یاد شده ریاض یکشنبه اعلام کرد که هر فرد مقیم عربستان را که با حزب الله همکاری کند و یا از آن حمایت مالی به عمل آورد و یا حتی با آن اعلام همبستگی کند، از این کشور اخراج خواهد کرد.
حمله شکل گرفته علیه حزب الله فقط شامل افراد نمی شود بلکه سرمایه گذاری ها و دارایی ها و حساب های بانکی مرتبط با حزب الله را نیز در برخواهد گرفت.
بسیاری معتقدند هر کس یا طرفی که از سیاست های عربستان انتقاد کند، از سوی مقامات این کشور تحت پیگرد قرار خواهد گرفت . این امر نشان می دهد که عربستان به طور بی سابقه ای رویکرد سرکوبگر در پیش گرفته است به گونه ای که اعلام حمایت از حزب الله به تنهایی کافی است تا از سوی دستگاه امنیتی رژیم سعودی تحت پیگرد قرار گیرد.
افراد آشنا با تاریخ عربستان به خوبی می دانند این سلسله اقدامات به سرکردگی سران ریاض، موضوع جدیدی نیست بلکه بیانگر ماهیت و ایدئولوژی رژیم سیاسی حاکم بر عربستان از بدو شکل گیری آن است. عربستان در جهان عرب همواره نقطه مقابل مبارزه در راه آزادی فلسطین و جنبش های آزادی خواه قرار داشته و دارد.


7- 209 

پربیننده ترین خبرها