نشانه‌های آغاز عملیات بزرگ و فرار داعشی‌ها از موصل

نشانه‌های آغاز عملیات بزرگ و فرار داعشی‌ها از موصل
چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 14:47

با آماده شدن هزاران تن از نیروهای ارتش عراق، برای آغاز عملیاتِ بزرگِ آزادسازی شهر موصل، فرارِ عناصر تروریست از داعش، نیز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که شبکۀ خبری "بی.بی.سی" از سنگر گرفتن عناصر داعش، همزمان با افزایش استقرار نیروهای ارتش عراق برای نبرد موصل خبر می دهد؛ خبرگزاری رویترز، از فرار شماری از عناصر مسلح این گروه تروریستی گزارش داد.
در حاشیۀ استقرار نیروهای عراقی در اطراف موصل، سرهنگ "نجم الجبوری" فرمانده ستاد عملیات نینوا، تاکید کرد که انتظار نمی رود با مقاومتی سخت روبرو شویم.
وی افزود: ساکنان روستای مجاور، از داعش متنفرند و انتظار می رود که علیه آنان شورش کنند.
فرماندۀ ستاد عملیات نینوا، از عقب نشینی داعش از برخی روستاها خبر داد و گفت: چالش اصلی، در شهر موصل خواهد بود که یک میلیون نفر در آن ساکن هستند.
الجبوری پیش بینی کرد که 70 تا 75 درصد از مردم شهر موصل، از آزادی آن استقبال کنند و بقیه نیز یا مرددند یا ترسیده اند.
وی ضمن تاکید کرد که عملیات آزادسازی موصل، چند مرحله ای خواهد بود و آنان در انتظار دستور فرماندۀ کل برای آغاز عملیات هستند.
فرمانده ستاد عملیات نینوا، زمان بندی عملیات را به روند پیشرفت عملیات در حوضۀ فرات وابسته دانست و تاکید کرد: نیروهای عراقی، پس از بیرون راندن داعش از رمادی، به پیشرفت های مهمی دست یافته اند.
برخی از منابع نظامی می گویند که گام اول در آزادسازی موصل، از سمت این غرب و دقیقا از منطقه کردنشین مخمور واقع در 60 کیلومتری موصل برداشته خواهد شد و از آن جا به سمت منطقه قیاره در کرانه رود دجله حرکت خواهند کرد تا ارتباط مواصلاتی میان موصل و مناطق تحت اشغال داعش در جنوب و شرق را قطع کنند.
شهر موصل که بزرگ ترین شهر عراق است، پیش از حملۀ داعش در سال 2014 و اشغالِ آن، دو میلیون نفر جمعیت داشت.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها