اصول مورد قبول مخالفان داخل سوریه در ژنو

اصول مورد قبول مخالفان داخل سوریه در ژنو
چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 22:18

نمایندگان مخالفان داخل سوریه، با صدور بیانیه‌ای در پایگاه هوایی حمیمیم اصول مورد تأیید خود برای مذاکرات ژنو را تأیید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های مخالف داخل سوریه با صدور بیانیه ای در پایگاه هوایی حمیمیم واقع در لاذقیه سوریه بر اصول ملی مورد نظرشان برای مذاکرات ژنو تأکید کردند.
"الیان مسعد" دبیرکل حزب "کنگره ملی برای ایجاد سوریه سکولار" بیانیه مخالفان حاضر در این نشست را قرائت کرد که در آن آمده بود:
ما امضا کنندگان زیر به عنوان نمایندگان مخالفان ملی داخل سوریه، به هیئت شرکت کننده به نیابت از خودمان در مذاکرات ژنو را که با هدف دفاع از هویت ما، از جامعه مدنی برخاسته است برای دفاع از اصول ثابت ملی زیر که از سوی شرکت کنندگان و امضا کنندگان تأیید شده است اختیارات کامل می دهیم:
1- احترام به حاکمیت، امنیت و یکپارچگی خاک و ملت سوریه.
2- مخالفت با هر گونه دخالت خارجی در امور سوریه.
3- مبارزه با تروریسم و کلیه اشکال افراطی گری و تکفیر.
4- تدوین قانون اساسی جدید که نمایانگر هویت دمکراتیک و سکولار سوریه، تفکیک قوا و حفظ حالت تنوع فرهنگی باشد و پس از بررسی از سوی شهروندان سوریه، به تأیید و تصویب آنها رسیده باشد.
5- ضرورت وادار کردن کشورهای همسایه به اجرای قطعنامه های بین المللی مبنی بر عدم ارسال تروریست ها و سلاح به سوریه یا ارائه هر گونه کمک در این زمینه.
6- پایبندی به مصالحه در مناطق مختلف و ادامه و تکمیل این روند پس از توقف درگیری ها در سوریه. 

7- 216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها