لغو مصونیت نماینده کویتی به خاطر شکایت عربستان!

لغو مصونیت نماینده کویتی به خاطر شکایت عربستان!
پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 - 07:37

عبدالحمید دشتی نماینده پارلمان کویت در صفحه تویتر خود مطالبی در واکنش به لغو مصونیت پارلمانی خود نوشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجلس امت (پارلمان) کویت روز سه شنبه این هفته با رأی موافق 39 نماینده از مجموع 44 نمایندۀ حاضر در جلسه، مصونیت پارلمانی عبدالحمید دشتی را به بهانه توهین به دستگاه قضایی این کشور و نظام حاکم آل سعود عربستان لغو کرد .
چهل و یک نماینده پارلمان کویت نامه ای را برای لغو مصونیت عبدالحمید دشتی به اتهام توهین به عربستان امضا کردند .
سفارت عربستان با ارسال نامه ای به وزارت امور خارجه کویت از عبدالحمید دشتی به علت توهین به نظام آل سعود در مصاحبه اش با شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در روز 24 فوریه گذشته ، شکایت کرده بود و معاون وزیر امور خارجه نیز نامه ای به دادستانی کل برای پیگیری این مساله ارسال کرد. 
این نماینده شیعه پارلمان کویت در یادداشتهایی در تویتر به لغو مصونیت پارلمانی خود اعتراض و کامنت های طرفدارانش در اعتراض به لغو مصونیت خود را منتشر کرده است .
دشتی همچنین از روسیه به علت پشتیبانی از سوریه در مبارزه با تروریسم ، به زبان روسی تشکر کرده است. 
دشتی در تویتر خود افزود : سؤالاتی در ذهنم وجود دارد که هنوز پاسخی برای آن نیافته ام ؟ آیا شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در قطعنامه های خود اشاره ای به وضعیت حقوق بشر در عربستان کرده است؟ کویت چه دیدگاهی درباره اظهارات اخیر و روشن باراک اوباما درباره عربستان دارد؟ کویت چه دیدگاهی درباره گزارش های سازمان های حقوق بشر که همگی عربستان را به حمایت از تروریسم متهم می کنند، اتخاذ کرده است .  

دشتی همچنین از دستگاه قضائی کویت به علت ربط دادن گروهک " العبدلی " به حزب الله لبنان و ایران انتقاد کرده بود گروهکی 26 نفره که روز 13 اوت 2015 به اتهام نگهداری اسلحه و دستگاه های شنود و به خطر انداختن امنیت ملی متلاشی شد.
214-8
 

پربیننده ترین خبرها