پوتین: اس 400 در سوریه می‌ماند

پوتین: اس 400 در سوریه می‌ماند
پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 - 16:09

رئیس جمهور روسیه با اشاره به باقی ماندن سامانه های دفاعی اس 400 و پانتسیر تأکید کرد که در صورت ضرورت ارتش این کشور می تواند ظرف چند ساعت هواپیماهای خود را در سوریه مستقر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادیمیر پوتین" روز پنجشنبه در مراسم تکریم نظامیانی که از مأموریت سوریه بازگشته اند، اظهار داشت: در صورت ضرورت، ارتش روسیه می‌تواند ظرف چند ساعت هواپیماهای خود را دوباره در سوریه مستقر کند، و تقویت حضور روسیه در منطقه به تحولات و اوضاع بستگی دارد.
پوتین هشدار داد که پاسخ کشورش در صورت نقض آتش بس از سوی مخالفان، سریع خواهد بود.
وی افزود: اگر هر گروهی آتش بس را نقض کند، از فهرستی که از آمریکا دریافت کردیم -با همه تبعاتش- حذف خواهد شد.

پوتین خاطرنشان کرد: پس از توافق آتش بس در سوریه، فعالیت نیروهای ما کاهش یافت و ما با بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) توافق کردیم و اسد از قبل در جریان برنامه های ما قرار گرفت و از آن حمایت کرد.
پوتین افزود: تصمیم برای آغاز عملیات در سوریه به درخواست رسمی دولت سوریه گرفته شد، و هدف ما حمایت از مبارزه مشروع ارتش سوریه ضد گروه های تروریستی بود.
پوتین عملکرد نیروی هوایی روسیه در سوریه را خوب و فعالانه ارزیابی کرد و گفت که مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه ادامه خواهد یافت.
پوتین با بیان اینکه هیچ کسی حق نقض حریم هوایی سوریه را ندارد، گفت: سامانه‌های دفاعی اس 400 و پانتسیر اس 1 به مأموریتهای خود در سوریه ادامه خواهند داد و از ابزارهای دفاعی هوایی مستقر در سوریه علیه هر هدفی که آن را تهدیدی برای خود بدانیم استفاده می کنیم.
8

پربیننده ترین خبرها