نمازجمعۀ عراقی‌ها در مقابل "منطقه سبز" بغداد

نمازجمعۀ عراقی‌ها در مقابل
جمعه 28 اسفند 1394 - 15:01

هزاران تظاهرکننده عراقی در پاسخ به درخواست سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر با هدف مطالبه اصلاحات عملی در آن کشور امروز جمعه در مقابل ورودی منطقه سبز بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران تظاهرات کننده عراقی که امروز در مقابل ورودی منطقه سبز تجمع کرده بودند، نماز جمعه را در همانجا اقامه کردند.
پایگاه عراقی سومریه نیوز در این باره نوشت: یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرده بود نیروهای امنیتی به طور گسترد ای در بیشتر مناطق بغداد استقرار یافته اند و اکثر خیابان های شهر به ویژه در مناطق مرکزی و همچنین منطقه الرصافه بسته شده اند.
این منبع عراقی افزود: نیروهای پلیس، ارتش و ضد شورش از شامگاه دیروز در بیشتر مناطق اعم از میادین، پل ها و خیابان های عراق مستقر شده اند و نیروهای نظامی دروازه های منطقه سبز را بسته و از ورود و خروج به آن جلوگیری می کنند. همچنین کلیه ورودی های بغداد نیز بسته شده است.
قرار است طرفداران جریان صدر به دعوت سید مقتدا صدر رهبر این جریان و با هدف مطالبه انجام اصلاحات در راستیا به بهبود اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی، از امروز جمعه تحصن خود را در مقابل ورودی منطقه سبز آغاز کنند.
از سوی دیگر، وزارت کشور عراق از عدم اعطای هیچ گونه مجوزی برای برگزاری تظاهرات یا تحصن در مقابل وروی منطقه سبز بغداد خبر داده و تأکید کرده است این موضوع را به درخواست کنندگان مجوز، اعلام نموده است. وزارت کشور عراق همچنین خواستار پایبندی شهروندان به دستور العمل ها و احترام به قوانین و نظم عمومی شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها