خطیب نجف: اجازۀ تعرض اتحادیه عرب به مقدسات را نمیدهیم

خطیب نجف: اجازۀ تعرض اتحادیه عرب به مقدسات را نمیدهیم
جمعه 28 اسفند 1394 - 17:43

خطیب جمعه نجف اشرف تأکید کرد، عراق اجازه نخواهد داد که اتحادیه عرب با تعرض به نیروهای داوطلب مردمی، آرمان ها و مقدسات این کشور را هدف قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه نیوز "صدرالدین القبانجی" درخطبه های نماز جمعه در حسینیه فاطمیه در شهر نجف اشرف گفت: ما نگران آینده عراق نیستیم، زیرا مردم این کشور تجربه موفقی را درمبارزه با دشمنان دارد و دارای قهرمانانی است که شجاعانه با قویترین گروه های مسلحِ تحت حمایت های بین المللی، مقابله کرده اند.

وی افزود: مردم عراق، هوشیار و خواستار اصلاح امور کشورشان هستند، و تحت نظارت مرجعیت عالی دینی قراردارند و به توصیه های مرجعیت عمل می کنند.

قبانجی بر لزوم آزادسازی منطقه بشیر از اشغال گروه تروریستی داعش تاکید کرد و از پیشروی نیروها و پیروزی های آنان با وجود شرایط دشوار کشور تمجید و قدردانی کرد.

خطيب جمعه نجف اشرف همچنین گفت که عراق نمی خواهد از عمق عربی خود جدا شود، اما درعین حال نخواهد پذیرفت که آرمان ها و مقدساتش مورد هدف قرار گیرد و اجازه نخواهد داد که اتحادیه عرب نیروهای داوطلب مردمی را هدف قرار دهد.

وی براهمیت دیپلماسی عراق و تلاش برای باقی ماندن عراق در صف یکپارچه کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق روز جمعه (11 مارس) طی سخنرانی در نشست وزرای خارجه عرب گفته بود " نیروهای داوطلب مردمی و حزب الله، کرامت عرب ها را حفظ کردند و کسانی که آن ها را تروریسم می خوانند، خود تروریست هستند".

این سخنان ابراهیم جعفری باعث خروج هیئت سعودی از سالن اجلاس شد.

شورای وزرای خارجه عرب روز جمعه (11 مارس 2016)، حزب الله را " سازمان تروریستی " خواند.

215-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها