سازمان ملل:

ائتلاف سعودی مدارس و بیمارستانهای یمن را هدف قرار می‌دهد

ائتلاف سعودی مدارس و بیمارستانهای یمن را هدف قرار می‌دهد
جمعه 28 اسفند 1394 - 22:01

کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل تلفات جنگ یمن را بیش از 3 هزارنفر اعلام کرد و گفت ائتلاف سعودی در این حملات مدارس، بیمارستانها و مراکز درمانی را هدف قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " زيد رعد الحسين" کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه گفت در حملات ائتلاف سعودی به یمن که از مارس 2015 شروع شده است و در بمباران بازارها و بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس و کارخانه ها و هدف قرار دادن جشن های عروسی و منازل بسیاری در روستاها و شهرها ، 3218 نفر کشته شدند.

وی همچنین افزود که دراین حملات، 5778 نفر مجروح شدند و علیرغم اتخاذ بسیاری از تدابیر بین المللی، اما اقدامات خشونت بار و مخوف در یمن به شکل غیرقابل قبول ادامه دارد.

الحسین کشتار مردم یمن در حملات هوایی ائتلاف سعودی به بازار الخمیس در شمال یمن در روز سه شنبه را محکوم کرد و گفت که این حمله به کشته شدن 106 شهروند از جمله 24 کودک منجر شد.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز درباره جنایت کشتار شهروندان یمنی در بازار خمیس گفت که تیم حقوق بشر تا کنون دلیلی مبنی بروقوع درگیری های مسلحانه یا وجود هدف نظامی مهم دراین منطقه درزمان حمله نیافته است و فقط یک ایست بازرسی در فاصله 250 متری بازار قرار داشت.

215-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها