سرخوردگی بان کی مون از موضع شورای امنیت

سرخوردگی بان کی مون از موضع شورای امنیت
شنبه 29 اسفند 1394 - 12:00

دبیرکل سازمان ملل متحد به دلیل عدم اتخاذ موضع قدرتمند از سوی اعضای شورای امنیت احساس سرخوردگی می کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم استفان دوژاریک سخنگوی بان کی مون دیروز (جمعه) گفت که در پی عدم اعلام موضع شورای امنیت در اختلاف میان وی و مغرب دربارۀ صحرای غربی، بان کی مون احساس سرخوردگی می کند و قصد دارد این موضوع را به زودی با کشورهای عضو این شورا در میان بگذارد.
دوژاریک گفت که دبیرکل سازمان ملل متحد از شورای امنیت می خواهد درباره اختلاف این سازمان با مغرب دربارۀ صحرای غربی اعلام موضع کند.
پس از آن که رباط تعداد زیادی از کارمندانش را از هیئت سازمان ملل در صحرای غربی که به اختصار مینورسو نامیده می شود فراخواند؛ شورای امنیت روز پنجشنبه اختلاف میان دو طرف را در نشست محرمانه ای بررسی کرد اما مغرب را به بازنگری در تصمیمش ملزم ننمود و از بان کی مون هم که مغرب را به اشغال صحرا متهم کرده بود حمایت نکرد.
رباط هفته گذشته از به کار بردن کلمه "اشغال" برای توصیف اقدامش در ملحق کردن منطقه مورد اختلاف با اسپانیا انتقاد کرد.
صحرای غربی از سال 1975 و بعد از عقب نشینی اشغالگران اسپانیانی تحت سیطره مغرب قرار دارد.
بان کی مون اوایل ماه جاری از اردوگاه پناهجویانی که اهالی صحرا در آن و در جنوب الجزایر زندگی می کنند بازدید کرد. آنها می گویند صحرای غربی سرزمین آنهاست و علیه مغرب وارد جنگ شدند.
جبهه پولیساریو که نماینده ملت صحراست، اجرای همه پرسی برای استقلال این منطقه را خواستار شده اما مغرب می گوید که چیزی بیش از خودمختاری به آنان نخواهد داد.
202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها