چرا مصری‌ها از نان یارانه‌ای دولت می‌ترسند؟

چرا مصری‌ها از نان یارانه‌ای دولت می‌ترسند؟
شنبه 29 اسفند 1394 - 23:02

شایعه‌ای که در مصر منتشر شده و مدعیِ سرطان‌زا بودن نان یارانه‌ای دولت است، نگرانی مردم این کشور را در پی داشته است.

پخش کنندگان شایعه نان سرطان زای دولتی می گویند که وزارت کشاورزی مصر چند ماه پیش اعلام کرده بود که گندم وارداتی نباید حاوی قارچ سیخک (اِرگوت) باشد و اگر چنین قارچی در گندم وجود داشته باشد، مقدارش نباید از 0.05 % فراتر برود.
خبرگزاری بلومبرگ آمریکا هم اعلام کرد که اختلاف دولت قاهره با تجار خارجی درباره صادرات گندمِ دارای قارچ سیخک به مصر باعث نگرانی مردم این کشور از عواقب مصرف چنین گندمی شده است.
بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد: زنی مصری به نام هدی السید (43 ساله) می گوید که از خوراندن گندم وارداتی به 3 کودکش نگران است زیرا شنیده ها حاکیست که نان مصرفی در مصر شاید باعث بروز بیماری نارسائی کلیه یا سرطان یا سقط جنین شود.
گزارش بلومبرگ حاکیست: مصر برای تأمین نان دولتی سالانه میلیاردها دلار هزینه می کند و تجار خارجی که به این کشور بیش از هر کشور دیگری گندم می فروشند، هم اکنون با دولت قاهره اختلاف پیدا کرده اند و منافعشان به خطر افتاده است.
قوانینی که مصر در 15 سال گذشته درباره میزان آلودگی قارچی گندم وارداتی تدوین کرده است، مبهم و متناقض است و تجار خارجی از ترس اینکه مبادا دولت قاهره مانع لنگر انداختن کشتی های حامل گندم وارداتی در بنادر این کشور شود، استقبال چندانی از مناقصه ها نمی کنند.
در همین حال، بلومبرگ به نقل از سویتن استیل Swithun Still مدیر شرکت بازرگانی غلات سولاریس Solaris  در سوئیس گزارش داد: ترس و نگرانی از وجود قارچ سمی در نان صادراتی به مصر هیچ پایه و اساس علمی ندارد.

7- 214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها