سارکوزی قضاوت کرد: ترکیه اروپایی‌تر است یاروسیه..

سارکوزی قضاوت کرد: ترکیه اروپایی‌تر است یاروسیه..
يکشنبه 1 فروردين 1395 - 15:20

رئیس جمهوری سابق فرانسه، روسیه را اروپایی تر از ترکیه خواند و گفت: ترکیه در اتحادیه اروپا جایی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نیکولا سارکوزی" تاکید کرد: این موضوع به معنی آن نیست که من با ترکیه دشمنی دارم؛ ما به این کشور نیازمندیم و ترکیه در چارچوب ناتو با ما هم پیمان است.

سارکوزی شامگاه شنبه در گفت وگو با شبکه iTELE خاطر نشان کرد: افق های پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا با منطق و فکر سلیم مغایرت دارند، زیرا ترکیه در بسیاری از معیارها، حتی از روسیه نیز کمتر اروپایی است.

وی افزود: ترکیه در آسیای صغیر واقع شده است و با وجود عظمت تمدنش، همچنان در حد پلی میان آسیا و اروپا باقی خواهد ماند، وقتی بگوییم ترکیه، بخشی از اروپاست، به آن معنی خواهد بود که اروپا با سوریه هم مرز است و این، با عقل سلیم همخوانی ندارد.

رئیس جمهور سابق فرانسه در ادامه با بیان این که دولت کنونی ترکیه، با بسیاری از معیارهای اروپایی همخوانی ندارد اظهار داشت: ترکیه از نظر تاریخی، فرهنگی و اقتصادی کاملا از اروپا به دور است و هرکس ترکیه را کشوری اروپایی بداند، در واقع خواهان مرگ اتحادیه اروپاست.

نیکولا سارکوزی همچنین با انتقاد از مذاکرات اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پناه جویان، از ناچار شدن اتحادیه اروپا به امتیازدهی به دولت ترکیه درباره صدور روادید خبر داد و گفت: من با لغو روادیدِ 80 میلیون نفر از مردم ترکیه، مخالفم.

205-8

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها