انتحاریِ داعش در الانبار انگلیسی بود

انتحاریِ داعش در الانبار انگلیسی بود
سه شنبه 3 فروردين 1395 - 15:11

یک انتحاری انگلیسی خود را در میان نیروهای عراقی در استان الانبار منفجر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شخصی به نام "ابوموسی البریطانی" خودرویی بمب گذاری شده را به سمت سربازان عراقی و مبارزان عشایر راند و آن را در میان آنان منفجر کرد.
شبکه سومریه نیوز روز سه شنبه اعلام کرد، گروه تروریستی داعش ضمن به عهده گرفتن این عملیات تروریستی، عامل انتحاری آن را انگلیسی دانست.
گروه تروریستی داعش توضیح داد که ابوموسی البریطانی، یک کاروان نظامی را هنگام خروج از پایگاه عین الاسد، در حالی که راهی منطقه کبیسه در شمال غربی استان الانبار بودند، هدف قرار داد.
داعش دیروز ادعا کرده بود که پنج تن از انتحاری های این گروه که سه تن از آنان فرانسوی، ترکیه ای و اردنی بودند، حملاتی انتحاری در الانبار انجام دادند.

گروه تروریستی داعش ادعا کرد که در عملیات ابوموسی البریطانی 30 سرباز عراقی کشته شدند، اما ارتش عراق با رد این ادعا، شمار کشته ها را 3 تن و زخمی ها را 4 نفر اعلام کرد.

ارتش عراق همچنین تاکید کرد که چهار خودروی بمب گذاری شده در اطراف شهر هیت توسط ارتش شناسایی و منفجر شدند و 30 تن از عناصر تروریست که این خودروها را همراهی می کردند، کشته شدند.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

205-8

پربیننده ترین خبرها