چرا مردم الجزایر خواهان تحریم حج هستند؟

چرا مردم الجزایر خواهان تحریم حج هستند؟
سه شنبه 3 فروردين 1395 - 20:29

در الجزایر، پویش مردمی - سیاسی با هدف تحریم مناسک حج در سال 2016 میلادی به راه افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، نشریات چاپ الجزایر مانند "اکسپرسیون" و "بلادی" امروز به پویش مردمی که از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در حال گسترش است، پرداختند. این پویش خواستار تحریم مناسک حج در سال آینده است.

دلیل به راه افتادن این پویش عدم توجه عربستان سعودی به حفظ جان حجاج است که باعث شد در موسم حج سال گذشته صدها حاجی در شرایطی دلخراش و غیرانسانی جان خود را از دست بدهند.

به نوشته رأی الیوم، مسایل سیاسی نیز در آغاز این پویش دخیل است که دخالت عربستان در کشورهای عربی از جمله سوریه و یمن از دیگر دلایل به راه افتادن آن است.

تیرگی روابط میان الجزایر و عربستان نیز به این پویش دامن زده و نشریه "بلادی" مثال هایی از اختلاف های میان دو کشور درباره حزب الله، سوریه، یمن و لیبی آورده است.

این اولین پویش مردمی - سیاسی در جهان اسلام است که خواستار تعطیلی حج است؛ تا زمانی که عربستان در سیاست های خود در قبال جهان عرب و احترام به جان حجاج تجدید نظر کند.

موسم حج گذشته با مرگ صدها حاجی در منا، به فاجعه تبدیل شد و گفته می شود علت آن، مسدود کردن راه های منتهی به جمرات و خلوت کردن مسیر برای عبور و ادای مناسک برخی شاهزادگان سعودی بوده است.

7- 202

پربیننده ترین خبرها