گارسون کوبایی، دلار اوباما را قبول نکرد

گارسون کوبایی، دلار اوباما را قبول نکرد
چهارشنبه 4 فروردين 1395 - 09:53

رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر خود به کوبا تلاش زیادی می‌کند تا دل مردم این کشور را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری العالم در حالی که گفت و گو های سیاسی صرفا به یک جلسه دو و نیم ساعته میان باراک اوباما و رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا محدود شده، اوباما زمان زیادی را به قدم زدن در خیابان و ارتباط با مردم عادی سپری کرده است.

بعد از جلسۀ مذکور کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد که اوباما در آن، بارها با همتای کوبایی خود شوخی کرد.

گفتنی است تعداد زیادی خبرنگار آمریکایی اوباما را در این سفر همراهی می کنند که امتیازات و تسهیلات بیشتری نسبت به همکاران خود دارند و طبق برنامه از پیش تعیین شده سوالات بیشتری را در کنفرانس مطبوعاتی مطرح کردند، پرسش هایی که اغلب خطاب به کاسترو و دربارۀ مسایل حقوق بشر در کوبا بود.

در ادامه باراک اوباما همراه همسرش میشل، مادرزن و دو دخترش به یکی از رستوران های قدیمی هاوانا رفت و بعد از صرف غذا می خواست صورتحساب رستوران را با دلار آمریکایی پرداخت کند.
البته گارسون به اوباما گفت که محاصرۀ اقتصادی کوبا توسط آمریکا که باعث شده آنها نتوانند با دلار معامله کنند و اوباما هم به ناچار از محافظان خود خواست که مبلغ فاکتور را با واحد پول کوبا پرداخت کنند.
محافظان باراک اوباما با 22 خودروی آمریکایی وی را اسکورت می کنند و هنگامی که به محله قدیمی هاوانا رفت تعداد محافظان، بیشتر از مردمی بود که در خیابان از وی استقبال کردند.

7- 202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها