موفقیت نخستین مرحله آزادسازی نینوای عراق

موفقیت نخستین مرحله آزادسازی نینوای عراق
پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 22:04

العالم - نیروهای مشترک عراقی دراولین مرحله عملیات آزادسازی استان نینوا در شمال عراق از اشغال گروه تروریستی داعش، هشت روستا از توابع موصل را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم ازموصل در شمال عراق، عملیات آزادسازی استان نینوا از سه محور درمخمورآغاز شد و نیروهای مشترک موفق شدند روستاهای " كوديله"، " كرمدی" ، " كذيله" و" خربردان " را بدون مقاومت عناصر داعش آزاد کنند.

نیروهای عراقی درحالیکه شاهد فرار گروهی  تروریست های داعش بودند، به آستانه روستای " سلطان عبد الله" از توابع القیاره موصل رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای مسلح وابسته به یگان عملیات آزادسازی نینوا و یگان های وابسته به آن و نیروهای داوطلب مردمی از سه محور، اولین مرحله از عملیات " فتح" را به اجرا گذاشتند.

دراین بیانیه به مدت زمان مرحله اول " عملیات فتح " اشاره نشده اما آمده است که نیروهای ارتش عراق همچنان دور از مرکز استان هستند و در مسیر رسیدن به اهداف مشخص شده حرکت می کنند.

به موجب این بیانیه، نیروهای ارتش عراق، دو خودروی بمب گذاری شده را منفجر کردند وهمچنان به پیشروی ادامه می دهند.

درهمین حال حیدر العبادی نخست وزیر عراق در واکنش به موفقیت های نیروهای ارتش این کشور در اجرای عملیات نینوا و آزادی چند روستا از اشغال داعش ضمن تقدیر از نیروهای کشورش، از همه عراقی ها و گروه های سیاسی خواست تلاش خود را دربرای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق به کار گیرند.

215-9 

پربیننده ترین خبرها