پایان چهاردهه فعالیت روزنامه لبنانی السفیر؟

پایان چهاردهه فعالیت روزنامه لبنانی السفیر؟
پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 23:13

العالم - سردبیر روزنامه لبنانی" السفیر" از تعطیلی این روزنامه بعد از 42 سال فعالیت در صحنه رسانه های عرب زبان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تارنمای عربی" الرادار" امروز(پنجشنبه ) به نقل " طلال سلمان " سردبیر السفیر گزارش کرد که به کارکنان روزنامه اطلاع داده است شش روز دیگرالسفیر به پایان حیات 42 ساله درعرصه رسانه های لبنان و جهان عرب می رسد.

سلمان با این عبارت که با تاسف " خبر فوت السفیر را اعلام می کنم، فرصت دهید تا مراسم تشییع آن را برگزارکنیم "گفت که دلایل تصمیم برای تعطیلی روزنامه هفته آینده درحضور خبرنگاران اعلام خواهد شد.

سردبیرالسفیر به شبکه تلویزیونی ام.تی.وی گفت که کارکنان روزنامه حقوق قانونی خود را تاآخرین روزدریافت خواهند کرد.

برخی منابع، بحران و مشکلات مالی را علت تعطیلی السفیر ذکر کرده اند.

سلمان گفته است که تصمیم برای توقف انتشارروزنامه السفیر اعم از چاپی و الکترونیکی در پایان ماه جاری میلادی( مارس 2016) را اتخاذ کرده است و هفته آینده ( چهارشنبه) در نشستی مطبوعاتی به طور رسمی دلایل آن را اعلام می کند.

روزنامه السفیرکه اولین شماره آن در26 مارس سال 1974 منتشر شد، شهرت زیادی در کشورهای عربی و اسلامی کسب کرد و در طول چهار دهه فعالیت سردبیران و روزنامه نگاران آن به شهرت قابل توجهی درصحنه رسانه های عرب قرار دست یافتند.

السفیرتنها روزنامه لبنانی است که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 حتی یک روز تعطیل نشد و با وجود محاصره توزیع آن به صورت محدود ادامه یافت و درخیابان های پایتخت حضور خود را حفظ کرد.

« به همت خمینی شاه در بدر شده» عبارتی فارسی که در صفحه نخست السفیر در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بست.همراهی طلال سلمان با حضرت امام خمینی (ره) از پاریس تا تهران و مصاحبه او با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درکارنامه این روزنامه نگار معروف قراردارد.

9

پربیننده ترین خبرها