صدها تن از اتباع داغستان و اینگوشیا در داعش

صدها تن از اتباع داغستان و اینگوشیا در داعش
جمعه 6 فروردين 1395 - 09:54

العالم - وزارت کشور جمهوری اینگوشیا، از جمهوریهای خودمختار روسیه اعلام کرد دست کم 160 نفر از ساکنان این جمهوری به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "الکساندر تروویموف" ، وزیر کشور جمهوری اینگوشیا طی سخنانی در پارلمان این جمهوری گفت: این وزارت خانه تلاشهای خود را برای شناسایی کسانی که به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه فرار کرده اند دو چندان کرده و مجموعه تدابیری را برای توقف فعالیت کسانی که اقدام به جذب نیرو برای داعش می کنند، اندیشیده است.
تروویموف افزود: وزارت کشوراقدام هایی را به منظور آگاه سازی جوانان در مراکز مختلف آموزشی و دانشگاهها و اطلاع رسانی از طریق شبکه اینترنت و مقابله با افراط گرایی تدارک دیده است.
وی خاطرنشان کرد که طبق دو ماده کیفری "فعالیت تروریستی" و "ایجاد گروههای مسلح غیر قانونی"، 46 مورد شکایت مطرح شده است.
وزارت امور خارجه روسیه سال گذشته اعلام کرده بود که بیش از 2هزار و 700 نفر از اتباع این کشور به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش و دیگر گروههای تروریستی به سوریه رفته اند.

800 داغستانی در گروه تروریستی داعش
"عبد الرشید محمدوف"، وزیر کشور داغستان، از دیگر جمهوریهای خودمختار روسیه، نیز از ادامه تحقیقات درباره یکصد تن از اتباع این جمهوری که گمان می رود به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته باشند، توسط دستگاه اطلاعات وزارت کشور خبر داد.
محمدوف در جلسه شورای محلی داغستان در مخاچ قلعه، مرکز این جمهوری گفت: 912 نفر که گمان می رود به گروههای تروریستی در سوریه پیوسته باشند، در فهرست تعقیب قرار دارند و این تعداد خیلی بیشتر از تعداد افرادی است که در شمال قفقاز به این گروهها پیوسته اند.
وی ضمن هشدار درباره احتمال ارتکاب جرایم تروریستی در کشور پس از بازگشت این افراد به داغستان، خاطرنشان کرد که اخیرا مقدار زیادی بمب دست ساز در منطقه خاسافیورت کشف شده و تعدادی مظنون که احتمال می رفت در حوادث تروریستی دست داشته اند، دستگیر شده اند که یکی از آنها به تازگی از سوریه برگشته بود.
گفتنی است نیروهای امنیتی داغستان هفته گذشته در چهار چوب عملیات مبارزه با تروریسم در دو منطقه از جمهوری داغستان، سه تروریست وابسته به داعش را دستگیر و یک تن مواد مورد استفاده در ساخت سلاحهای انفجاری و بمب را از آنها کشف کردند.

208-9 

پربیننده ترین خبرها