تحصن فلسطینی‌های مقیم بیروت.. خواسته‌ها و انتظارات

تحصن فلسطینی‌های مقیم بیروت.. خواسته‌ها و انتظارات
جمعه 6 فروردين 1395 - 16:24

بیروت، العالم - فلسطینی‌های مقیم اردوگاه‌های لبنان بنا به دعوت گروه بحران در رهبری سیاسی فلسطین و در اعتراض به کاهش میزان خدمات "آنروا" و در تأکید بر حق بازگشت، در مقابل دفتر سازمان ملل در بیروت تحصن کردند.

به گزارش محمد غریب، خبرنگار العالم در بیروت، در این تحصن که همزمان با سفر دبیر کل سازمان ملل به بیروت برگزارشد شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاردهایی کاهش سطح خدمات مرکز امور پناهندگان سازمان ملل موسوم به "آنروا" را محکوم کرده و بر پایبندی خود به حق بازگشت تأکید کردند.

در این تحصن، عدنان یوسف، عضو گروه بحران و کمیته مرکزی جبهه دموکراسی بیانیه ای به نام شرکت کنندگان را قرائت کرد که در آن آمده بود: "ما برضرورت ارتقای سطح خدمات آنروا و بر پایبندی خود به حق بازگشت به فلسطین طبق قطعنامه 194 تأکید می کنیم و حاضر نیستیم از کشورهای کمک کننده گدایی کنیم".

وی گفت: خدمات آنروا حق ملت ماست و اصرار آنروا بر اقدامات و تدابیر اخیر خود به منزله اعلام برخورد با آوارگانی است که خواستار ادامه فعالیت این آژانس هستند و از حق بازگشت خود و مسأله آوارگان دفاع می کنند.

یوسف تأکید کرد که تحرکات مردمی تا زمانی که آنروا دست از اقدامات و سیاسیتهای اخیر خود بردارد و کشورهای کمک کننده هم مسئولیت خود را بپذیرند ادامه دارد.

در پایان تحصن، هیئتی از رهبران گروهها و کمیته های مردمی شامل علی فیصل، علی برکه، صلاح یوسف، غسان ایوب، سمیر ابو عفش، عدنان یوسف و ابو ایاد الشعلان متن یادداشتی را به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل تقدیم کردند که در آن بر پایبندی مردم فلسطین به حق بازگشت و رد هر گونه طرح اسکان و مهاجرت تأکید کرده بودند.

در این یادداشت آمده است: ما از شما می خواهیم تمام مسئولیت هایتان را بپذیرید و به درخواست فلسطینیها که توسط رهبران سیاسی فلسطین و گروه بحران ترسیم شده است جامه عمل بپوشانید از جمله این درخواستها عبارتند از: افزایش بودجه عمومی متناسب با افزایش نیازها، تأمین کامل و صد در صدی نیازهای درمانی و پزشکی، تدمین بودجه لازم برای بازسازی اردوگاه نهر البارد، احیای طرح خدمات اورژانس برای ساکنان این اردوگاه، تجدید نظر در تمام تدابیر و اقدامات آژانس آنروا مربوط به تعلیم و تربیت و غیره، افزایش بورسیه های دانشگاهی و دبیرستانها و عدم کاهش آنها، افازیش برگزاری دوره های خاص در آموزشگاه سبلین، مخالفت با کاهش سطح امنیت غذایی و عدم انحصار آن در موارد فقر شدید، فراهم آوردن امکان اشتغال و لغو طرح کمیساریای عالی در خصوص اعطای مرخصی اجباری بدون حقوق به کارمندان که باعث به خطر افتادن امنیت شغلی آنها می شود و خلاف تمام قوانین کار است.

7- 208 

پربیننده ترین خبرها