معاون وزیر امور خارجه روسیه:

واشنگتن، نظر مسکو را در باره اسد پذیرفت

واشنگتن، نظر مسکو را در باره اسد پذیرفت
شنبه 7 فروردين 1395 - 12:10

معاون وزیر امور خارجه روسیه از توافق بین کشورش و طرف امریکایی درباره خارج کردن موضوع آینده بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از مناقشات جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم، سرگئی ریابکوف در مصاحبه ای با خبرگزاری "اینترفاکس" دیروز جمعه (6 فروردین ماه، 25 مارس) گفت: تا حد زیادی... ادامه روند سیاسی فعلی امکان پذیر شده است زیرا در نهایت، واشنگتن با مواضع اصلی روسیه همسو شده و پذیرفته است که موضوع "آینده رئیس جمهور سوریه" از دستور کار مذاکرات جاری خارج شود.
ریابکوف افزود: ما این مانع را از سر راه برداشتیم و در گفتگو با امریکا و سایر اعضای "گروه بین المللی حمایت از سوریه" به این نتیجه رسیدیم که این ملت سوریه هستند که تعیین می کنند چگونه و چه وقت در این باره در روند مذاکرات تصمیم گیری کنند.
ریابکوف در ادامه خاطرنشان کرد که در جریان گفتگوهای روز پنج شنبه (5 فروردین، 24 مارس) خود با جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در مسکو، موضوع آینده بشار اسد را مورد بررسی قرار داده است. وی تأکید کرد که مواضع مسکو در این باره تغییر نخواهد کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مشکلات مهمتر دیگری هم هستند که باید بر حل آنها تمرکز کرد. وی با تذکر این مطلب تأکید کرد که بشار اسد، رئیس جمهور قانونی سوریه است و روسیه بر این اساس با وی همکاری می کند و شخص بشار اسد بود که خواستار عملیات نظامی روسیه در سوریه شد.
ریابکوف افزود: هیچ دلیلی برای شیطان فرض کردن بشار اسد وجود ندارد و این ترفند در واقع صرفا تلاشی است برای تحقق اهداف ژئوپولتیک با استفاده از ابزارهای فاسد.

7- 208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها