بلژیک همچنان درتب و تاب عملیات ضد تروریستی +فیلم

شنبه 7 فروردين 1395 - 18:07

بروکسل(العالم) ـ نیروهای امنیتی ضد تروریسم بلژیک عملیات جدیدی آغاز کرده اند که به بازداشت یک فرانسوی در پاریس ارتباط دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منبعی در پلیس فرانسه گفت: عملیات جدید نیروهای امنیتی بلژیک با بازداشت رضا کریکت 34 ساله در پاریس ارتباط دارد؛ که به گفته مقام های فرانسوی، در مرحله پیشرفته ای از انجام یک حمله تروریستی قرار داشت.

درعملیات بازداشت افراد مظنون، یگانهای ویژه پلیس فدرال بلژیک به منزلی در منطقه شاربیک یورش بردند و صدای انفجار به گوش رسید.

دادستان کل فدرال بلژیک هم اعلام کرد که نیروهای امنیتی شامگاه پنجشنبه 6 نفررا در چارچوب تحقیق درباره حملات خونین بروکسل بازداشت کرده اند. 

درهمین حال جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در بروکسل با شارل میشل نخست وزیر بلژیک دیدارکرد، بابیان اینکه در حملات سه شنبه گذشته دو آمریکایی کشته شدند، تاکید کرد که اقدام داعش در انجام حملاتی در کشورهای اروپایی نشانه ی شکست آن در داخل مناطق تحت سیطره اش است.

کری افزود: علت آنکه داعش اروپا و مناطقی خارج از سوریه را هدف قرار می دهد آن است که وهم و خیال این گروه تروریستی برای تشکیل خلافت درمقابل دیدگانش درحال فروپاشی است و مناطق تحت کنترلش روز به روز محدودترمی شود.

وزیرامور خارجه آمریکا که برای ابراز همدردی و تاکید بر حمایت واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم وارد بروکسل شده است، علاوه بر دیدار با پادشاه بلژیک با ژان کلود یونکر رییس کمیساریای اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی ان.بی.سی آمریکا اعلام کرد که نام خالد و ابراهیم بکراوی دو برادری که خود را در مترو و فرودگاه بروکسل منفجر کردند، در فهرست مبارزه با تروریسم در آمریکا درج شده بود.

مجله دیرشپیگل آلمان هم نوشت که پلیس آلمان دو شخص را که به ارتباط با دو تندروی عامل حملات بروکسل مشکوک هستند، بازداشت کرده است.

انفجارهای هفته گذشته در فرودگاه و مترو بروکسل پایتخت بلژیک 34 کشته و دهها زخمی برجا گذاشت.

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها