دعوت بان کی مون برای حمایت از دولت عراق

دعوت بان کی مون برای حمایت از دولت عراق
شنبه 7 فروردين 1395 - 22:21

العالم ـ دبیر کل سازمان ملل، امروز (شنبه)، بار دیگر از شرکای بین المللی برای حمایت از دولت عراق دعوت کرد و به نیروهای امنیتی آن کشور برای پیروزی های اخیر علیه داعش تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بان کی مون در نشست مطبوعاتی مشترک با حیدرعبادی نخست وزیرعراق در بغداد گفت که به نیروهای امنیتی عراق اعم از ارتش، پلیس، نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه به خاطر پیروزی هایی که در عملیات مختلف به دست آوردند، تبریک می گوییم.

وی ابراز امیدواری کرد که نیروهای امنیتی در عملیات بعدی خود در موصل و فلوجه نیز پیروز شوند.

وی با بیان اینکه عراق به حمایت بین المللی بیشتر نیاز دارد، بار دیگر از شرکای بین المللی خواست تا از دولت عراق حمایت کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: من از پیشروی نیروهای عراقی علیه گروه تروریستی داعش شگفت زده شده‌ام.

وی همچنین بیان کرد: می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و به ملت و دولت عراق بویژه خانواده‌ها و دوستان قربانیان انفجار اسکندریه در جنوب بغداد تسلیت بگویم. این انفجار که تماشاچیان فوتبال را هدف قرار داد، نشان داد تروریستها برایشان فرقی ندارد که چه کسی را و در چه مکانی هدف قرار دهند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر ضرورت توقف خشونت گفت: من از دولت عراق در نبرد علیه تروریسم حمایت می کنم.

بان کی مون افزود: ما گفتگوهای مثبتی با حیدرالعبادی نخست‌وزیر و ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق داشتیم و درباره موضوعاتی از جمله امنیت، سیاست، اقتصاد، اوضاع انسانی و حقوق بشر در این کشوربحث و تبادل نظر کردیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه با اشاره به جنایتهای گروه تروریستی داعش و مشکلاتی که این گروه برای مردم عراق به وجود آورده است گفت: آشتی ملی موضوع مهمی در استراتژی مبارزه با داعش است، زیرا آنها از اختلافات و افراد مستضعف سوء استفاده می کنند.

وی از رهبران سیاسی و جامعه مدنی و عشایر عراق خواست که به منظور برقرای صلح و ثبات در عراق که با مشکلات و چالشهای اقتصادی زیادی مواجه است، همکاری کنند.

بان کی مون تاکید کرد که اصلاحات باید تدابیری مانند شرکت دادن زنان و جوانان در اداره امور کشور را شامل شود.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در این نشست خبری ضمن ارائه گزارشی از اوضاع اقتصادی کشورش گفت ما به توانایی مردم عراق برای خروج از بحران کنونی اعتماد داریم و جامعه جهانی باید در جنگ علیه داعش و مشکلات اقتصادی و مالی به ما کمک کند.

وی افزود: کابینه طی این هفته تشکیل می‌شود و من همچنان برای تشکیل کابینه از طریق تفاهم با گروههای سیاسی تلاش می‌کنم. تغییر کابینه بخشی از طرح اصلاحاتی ما است.

از سوی دیگر"جیم یونگ کیم" رئیس بانک جهانی که در این سفر بان کی مون را همراهی کرده است گفت: عراق با چالشهای زیادی مواجه است و این چالشها موجب شد ما با نخست‌وزیر این کشور دیدار و کمکهایمان  برای تحقق اصلاحات اقتصادی و اداری عراق را اعلام کنیم.

وی افزود : 250 میلیون دلار به منظور بازگرداندن ثبات در مناطق آزادشده از چنگال داعش اختصاص دادیم.

یادآور می شود که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، جیم یونگ کیم رییس بانک جهانی و احمد محمد علی رییس بانک اسلامی امروز(شنبه) در سفری رسمی وارد بغداد شدند و با حیدرعبادی نخست وزیر کشور و ابراهیم جعفری وزیر خارجه دیدار کردند.

210-9

 

پربیننده ترین خبرها