ادعای اردن دربارۀ خروج ده‌ها مسؤول عراقی

ادعای اردن دربارۀ خروج ده‌ها مسؤول عراقی
دوشنبه 9 فروردين 1395 - 11:40

منابع رسانه‌ای اردنی مدعی شدند که 220 مسئول عراقی در دو روز اخیر از بیم دستگیر شدن در طرح مبارزه با فساد اداری و مالی، به خارج از این کشور گریخته‌اند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه ای اردنی به نقل از یک "منبع رسمی" مدعی شدند: اردن در دو روز اخیر پذیرای ده ها مسئول عراقی و خانواده های آنها بوده است که از عراق فرار کرده اند.

سایت روسیا الیوم به نقل از منابع اردنی نوشت: این مسئولان عراقی درپی اشاره تلویحی مقتدا صدر رهبر جریان صدر برای ورود به منطقه الخضراء و بازخواست مفسدان مستقر در آنجا، فرار کردند.

این منبع افزود: اردن پیش بینی می کند که پذیرای شمار بیشتری از مسؤولان عراقی در روزهای آینده باشد. وی درعین حال اسامی یا شمار آنها را فاش نکرد.

براساس ادعای این رسانه ها، بیش از 220 مسئول پارلمانی عراقی و خانواده های آنها در طول 48 ساعت اخیر –درپی اشاره تلویحی مقتدا صدر برای ورود به منطقه الخضرا – فرار کرده اند.

شرکت هواپیمایی عراق فاش کرد که اکثر رزرو بلیط های این شرکت و شرکت های هواپیمایی دیگر متعلق به مسئولان عراقی و خانواده ها و نزدیکان آنها بوده است که از بیم دستگیری به شهر امان پایتخت اردن و شهر استانبول عزیمت کرده اند و علاوه بر آن بلیط هایی هم برای شهر دوبی در امارات رزرو شده است.

به ادعای این منابع، آمار فرودگاه بغداد حاکی است که بیش از 350 خانواده با جمعیت کلی حدود 1400 نفر از جمله زنان و کودکان در روزهای اخیر عراق را ترک کرده اند که همگی آنها نزدیکان مسئولان و نمایندگان عراقی هستند.

6 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها