نماهنگ تمسخر اردوغان در تلویزیون آلمان+فیلم

سه شنبه 10 فروردين 1395 - 14:06

یکی از شبکه های تلویزیونی آلمان نماهنگی برای تمسخر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پخش کرد که این امر باعث احضار سفیر آلمان در آنکارا شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اشپیگل روز دوشنبه در سایت اینترنتی خود نوشت: وزارت امور خارجه ترکیه اخیراً مارتین اِردمن سفیر آلمان در آنکارا را احضار و اعتراض خود را به پخش آهنگی در شبکه تلویزیونی آلمانی " ان دی آر" به وی ابلاغ کرد.
اشپیگل نوشت: شبکه ان دی آر روز 17 مارس (27 اسفند ماه 1394) نماهنگی پخش کرد که این حاوی مطالبی در تمسخر رجب طیب اردوغان و به چالش کشیدن رفتارهای مختلف او بود.
وزارت امور خارجه آلمان نیز تاکنون واکنشی به احضار سفیر این کشور در ترکیه نشان نداده است.
این در حالی است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای گسترش روابط با ترکیه تلاش می کند و از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواسته است که به دولت آنکارا در مبارزه با بحران پناهجویان کمک کنند.
مرکل همچنین ماه مارس کنونی پیشگام امضای توافقنامه جنجالی اتحادیه اروپا و ترکیه برای جلوگیری از رسیدن پناهجویان مقیم ترکیه به کشورهای اروپائی در ازای دستیابی آنکارا به امتیازات مالی و سیاسی بود.
در همین حال اولین جلسه محاکمه 2 خبرنگار معروف و مخالف دولت ترکیه روز جمعه گذشته در استانبول برگزار شد که چند دیپلمات غربی برای حمایت از این خبرنگاران در جلسه محاکمه حضور داشتند که اردوغان از این دیپلمات ها به علت حضور در جلسه به شدت انتقاد کرد. 

214-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها