اذعان به قدرت رسانه های حامی مقاومت در منطقه

اذعان به قدرت رسانه های  حامی مقاومت در منطقه
سه شنبه 10 فروردين 1395 - 15:00

العالم - یک نویسنده سعودی با اذعان به تاثیرگذاری و قدرت رسانه های مقاومت بویژه العالم در سطح منطقه و افکار عمومی تاکید کرد که رسانه های عرب حوزه خلیج فارس در مقابله با این قدرت رسانه ای ضعیف عمل می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالاله بن سعود السعدون در مطلبی در پایگاه سعودی ایلاف به بررسی وضعیت رسانه ها و شبکه های تلویزیونی ماهواره ای در جهان عرب پرداخت و به طور تلویحی از قدرت رسانه های مقاومت در منطقه از جمله العالم و المنار سخن گفت.

این نویسنده سعودی در مطلب خود با جانبداری سیاسی از موضع عربستان و برخی دیگر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس علیه ایران مدعی شد که رسانه های محور مقاومت در منطقه رویکردی طائفه ای را دنبال می کنند.

السعدون نوشت: فضای گسترده جهان عرب مملو از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای مختلف است که اهداف مختلفی را دنبال می کنند.

وی مدعی شد: اکثر این شبکه ها برای اجرای اهداف و مقاصد خصمانه و ضد وحدت ملت های عرب و فتنه انگیزی طائفه ای به خدمت گرفته شده اند.

این نویسنده سعودی از شبکه های مخالف رویکرد عربستان در منطقه و شبکه هایی که ماهیت واقعی تفکر وهابی و تکفیری را برملا و خطرات آنها را گوش زد می کنند و بر وحدت جهان اسلام برای مقابله با این خطرات تاکید می کنند، به زعم و ادعای خودش "شبکه های مزد بگیر و مرتبط با دستگاههای اطلاعاتی ایران" نام برد و ادعا کرد: "تعداد شبکه های مزدبگیر بیش از 70 شبکه است که از شبکه العالم و کوثر و المنار گرفته تا نظایر آنها را شامل می شود و هدف این شبکه ها فتنه انگیزی طائفه ای و تحریک تروریسم و گسستن وحدت عربی و پاک کردن هویت آن است و جای تاسف دارد که هشت شبکه آنها در فضای خلیج فارس و با حمایت مالی و نظارت بازرگانان و سیاستمداران طائفه ای حوزه خلیج فارس که روابط مشکوکی با بخش های اطلاعاتی ایران دارند، در ارتباط هستند".

این نویسنده سعودی درعین حال برای کاستن از قدرت رسانه های محور مقاومت و دست اندرکاران آن در منطقه مدعی شد که این رسانه ها در برابر صلابت همبستگی ملی و قدرت حمایت مردمی از رهبران مخلص خود شکست خورده هستند.

السعدون به ضعف رسانه های عربی حوزه خلیج فارس که رویکردی طائفه گرایانه و تفرقه افکنانه در منطقه دارند، اذعان کرد و گفت: در مقابل، رسانه های گروهی سنتی ما و شبکه های رسمی هستند که در بروکراسی رسانه ای درسایه وجود کمیته ها و بخش های تعدد تصمیم گیری اداری و رسانه ای قرار دارند که این وضعیت متناسب با سرعت وقوع رویداد و انتقال واقعیت امر و تاثیرگذاری برای از بین بردن اثر منفی آن بر افکار عمومی جهان عرب و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیست و درسایه این وضعیت، از نظر حرفه ای، بهتر است که یک هیئت دائمی مشتورتی در سطح کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به عنوان سازوکاری جدید برای پیگیری این راهبرد رسانه ای عمومی تشکیل شود؛ راهبردی که در جهان معاصر ما به یک سلاح قوی برای دفاع و حمله در صورت لزوم به منظور مقابله با حملات رسانه ای و تبلیغاتی خصمانه و مغرضانه تبدیل شده است؛ حملاتی که امنیت و ثبات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را هدف قرار داده است.

وی افزود: راه دیگر استفاده از سازوکارهای رسانه ای جدید و نو ظهور است. صنعت رسانه ای جدید بر انقلاب الکترونی تکیه دارد که سلاحی موثر برای مقابله با دشمنان منطقه ای و بین المللی ما و دوری گزیدن از بورکراسی رسانه ای است که جلوی حرکت سریع در رقابت با حوادث پرشتاب اطراف ما را می گیرد . این امر باید همراه با جسارت و اقدام برای خشکاندن چشمه های رسانه های متخاصم و تشویق و حمایت از شبکه های ملی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و اتکا به مراکز تحقیقات راهبردی رسانه ای این کشورها به عنوان یک منبع مهم جهت تحلیل و تفسیر پیش دستانه همه پرونده های امنیتی و سیاسی در قالب تحقیق و پژوهش باشد.

این نویسنده سعودی همچنین خواهان پیگرد قضایی کسانی شده است که به زعم او در سطح رسانه ای در خدمت اهداف و سیاست های ایران در جهان عرب هستند.

211-6-9

پربیننده ترین خبرها