روسها هواپیمای مسافری به مصر نمی فرستند

روسها هواپیمای مسافری به مصر نمی فرستند
سه شنبه 10 فروردين 1395 - 19:43

العالم - به دنبال ربوده شدن یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر، روسها اعلام کردند که از تصمیم برای از سرگیری پروازهای خود به مصر منصرف شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اتحادیه جهانگردی روسیه امروز( سه شنبه )اعلام کرد که به دنبال ربوده شدن هواپیمای مسافربری مصر، پروازهواپیماهای روسیه به مصررا از سرنخواهد گرفت.

این در حالی است که انتظارمی رفت خط هوایی حمل و نقل مسافر میان مصر و روسیه که از زمان سقوط یک فروند هواپیمای روسی در شرم الشیخ قطع شده بود، بار دیگر درآینده نزدیک از سر گرفته شود.

روسیا الیوم به نقل از" ایرینا تیورینا" سخنگوی اتحادیه صنعت گردشگری روسیه اعلام کرد: از زمان تعلیق پرواز هواپیماهای روسیه و مصر، سخن درباره ازسر گرفته شدن آن وجود دارد.

"فرانتس کلینتسی ویچ" معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال روسیه نیز امروز گفت حادثه ربوده شدن هواپیمای مصری، مانع هرگونه مذاکره برای از سرگیری پرواز هواپیما به مصرمی شود. دولت مصر نمی تواند امنیت جهانگردان را تضمین و تامین کند.

وزارت خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که بعید نیست تابستان پرواز هواپیماهای  روسیه به مصر از سر گرفته شود.

اتحادیه جهانگردی روسیه پیشتر از سازمان امنیت مصر خواسته بود تا امنیت حریم هوایی را تامین  و تدابیربیشتری برای تامین امنیت مراکز تفریحی و جهانگردی مصر را بکار گیرد  تا سلامت جهانگردان روس پیش  از سرگیری پروازهای متوقف شده  تامین شود.

هواپیمای مسافربری روسی نهم آبان ماه  سال گذشته کمی پس از پرواز از فرودگاه شرم الشیخ در صحرای سینا سقوط کرد که به کشته شدن 217 مسافرو 7 خدمه هواپیما منجرشد.

 مقام های روس انفجار تروریستی را عامل سقوط هواپیما اعلام کردند.

ایرباس 320 خطوط هوایی مصر صبح امروز( سه شنبه) در مسیرپرواز داخلی از اسکندریه به قاهره توسط یک هواپیما ربا ربوده و به قبرس منتقل شد.

این هواپیماربایی ساعاتی قبل با دستگیری هواپیما ربا و بدون بروز تلفات وخساراتی پایان یافت.

مقام های قبرسی انگیزه این هواپیماربایی را غیر تروریستی ارزیابی کرده اند.

217-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها