وزیرسوری: تدمر مقدمه آزادسازی دیرالزور و رقه است

وزیرسوری: تدمر مقدمه آزادسازی دیرالزور و رقه است
چهارشنبه 11 فروردين 1395 - 10:35

العالم - وزير اطلاع رساني سوريه، با اشاره به اينكه پاكسازي تدمر از عناصر داعش، دستاوردي براي ارتش سوريه و همپيمانان آن است تأكيد كرد: اين پيروزي زمينه را براي آغاز عمليات به سوي دير الزور و الرقه فراهم خواهد كرد.

عمران الزعبي، وزير اطلاع رساني سوريه در گفتگوي اختصاصي با برنامه "المحور" شبكه خبري العالم گفت: به كمك سازمان بين المللي صليب سرخ و هلال احمر سوريه، كمك هاي انساني که هشتاد درصد آن را دولت سوریه تامین کرده ، به بيشتر مناطق تحت محاصره در اين كشور ارسال شده است.
وی افزود: گروههاي مسلح در برخي از مناطق تحت كنترلشان، كمكهاي ارسالي را مصادره و در برخي مناطق ديگر از ارسال كمكها جلوگيري مي كردند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به اهتمام دولت براي ارسال كمك هاي انساني به تمام مردم اين كشور گفت: ارسال كمك به برخي از شهرهاي تحت محاصره گروه هاي تروريستي مثل الفوعه و كفريا با مشكل مواجه است.

چیزی به نام دولت انتقالی وجود ندارد
الزعبي درباره مذاكرات با مخالفان نیز خاطرنشان کرد، چيزي به نام "دولت انتقالي"، وجود خارجي ندارد. بلكه موضوع مورد مذاكره در اين باره، تشكيل دولت فراگير وحدت ملي است.
وي درباره قانون اساسي جديد براي سوريه نيز گفت: قانون اساسي بايد توسط دولت وحدت ملي تدوين شود.
وزير اطلاع رساني سوريه افزود: پاكسازي تدمر از عناصر داعش دستاوردي براي ارتش سوريه و همپيمانان آن و نيروهاي دفاع مردمي است و اين پيروزي زمينه را براي آغاز عمليات به سوي دير الزور و الرقه فراهم خواهد كرد.
الزعبي خاطرنشان كرد: پيروزي ارتش سوريه در تدمر از آن جهت حائز اهميت است كه در این عملیات نه تنها اين شهر، بلكه منطقه اي با مساحت حدود 300 كيلومتر مربع از وجود عناصر تروريستي پاكسازي شد.
اين مقام سوري تصريح كرد: امريكا، تركيه و ساير همپيمانانش به خوبي مي دانند پيروزي در تدمر، فقط جنبه سياسي ندارد.
وزيراطلاع رساني سوريه در ادامه افزود: ارتش سوريه در هيچ منطقه اي آتش بس را نقض نكرده است. بلكه اين گروه هاي تروريستي بودند كه به آتش بس پايبند نبوده و هم چنان مواضع ارتش را مورد حمله قرار داده اند.
الزعبي تصريح كرد: شماري از گروههاي مسلح، با نپذیرفتن آتش بس، همچنان به مواضع ارتش حمله مي كنند كه ارتش نيز به آنها پاسخ مي دهد.

آمریکا برای مبارزه با داعش باید با دولت سوریه هماهنگی کند
وي با تاکید بر این که هيچ كس نمي تواند از ارتش سوريه بخواهد عمليات خود را عليه داعش متوقف کند، افزود: فارغ از شركت يا عدم شركت جدي امريكا در عمليات عليه داعش، واشنگتن بايد در اين زمينه با دولت سوريه هماهنگي کند. همچنین همه طرفهايي كه خواستار شركت در جنگ با داعش هستند بايد موافقت سياسي در اين زمينه را به دست آورند. اين در حالي است كه ارتش سوريه و هم پيمانان آن قادرند به مسئوليت هايشان در جنگ به طور كامل عمل نمايند.

کمک های ترکیه و عربستان به گروه های مسلح

وزير اطلاع رساني سوريه خاطر نشان كرد: دولت با هيچ فرد مسلحي كه سلاح خود را زمين نگذاشته است مذاكره نخواهد كرد و هيچ كس نمي تواند با زور اسلحه يا روش هاي ديگر، دولت را تهديد كند.
الزعبي با اشاره به انتشار سرطان تروريسم و امكان رسيدن آن به مناطق مختلف جهان گفت: تركيه و عربستان به طور مستقيم و غير مستقيم به گروههاي مسلح در سوريه كمك كرده اند.
وزير اطلاع رساني سوريه تأكيد كرد: امريكا قادر است با يك تماس تلفني، مواضع تركيه و عربستان را تغيير دهد و اين دو كشور، در واقع كاملا وابسته به امريكا هستند.

216-211-9

پربیننده ترین خبرها