دبیر کل سازمان بدر:

نیروهای مردمی عراق در آزادی موصل شرکت میکنند

نیروهای مردمی عراق در آزادی موصل شرکت میکنند
چهارشنبه 11 فروردين 1395 - 12:24

دبیر کل سازمان بدر عراق گفت: نیروهای داوطلب مردمی نقش اساسی در آزادسازی موصل خواهند داشت و غرب باید مشروعیت این نیروها را که باموافقت دولت با تروریست ها می جنگد، بپذیرید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هادی العامری خاطرنشان کرد، آمریکا و اروپا باید به نیروهای مردمی به عنوان یک قدرت رسمی نگاه کنند.

وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "فاینشال تایمز" گفت: نیروهای داوطلب مردمی با وجود اعتراض های برخی فرماندهان ارتش و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا درعملیات بازپس گیری موصل از داعش نقش خواهند داشت.

العامری افزود: نیروهای مردمی هرگز وارد موصل نخواهند شد؛ اما راهبردی را پیش خواهند گرفت تا با محاصره این شهر مجال برای ورود رزمنده های محلی و نیروهای ارتش فراهم شود.

دبیر کل سازمان بدر عراق گفت: نگاه آمریکا و اروپا به نیروهای بسیج مردمی نگاه طایفه ای است و از آنجایی که بیشتر این نیروها شیعه هستند، به آن اعتماد ندارند.

آمریکا، افراد مسلح را مبارز و بسیج مردمی را شبه نظامی می نامد
وی افزود: امریکا و اروپا، افراد مسلح داعش را مبارز توصیف می کنند در حالی که نیروهای بسیج مردمی را که با موافقت دولت و سلاح و هزینه آنان می جنگند، شبه نظامی می نامند.

العامری با بیان این که سیاستهای امریکا قابل اعتماد نیست، گفت: با این وجود موضع اخیر باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا مبنی بر انتقاد از مواضع سعودی ها استثناست و با این موضع گیری شجاعت خود را نشان داده است.

وی افزود: باید موضع گیری ها در خصوص نیروهای بسیج مردمی تغییرکند و امریکائیها آنها را به عنوان یک قدرت مشروع بپذیرند.

217-211-9

پربیننده ترین خبرها