مقتدا صدر، عبادی را به پس گرفتن رأی اعتماد تهدید کرد

مقتدا صدر، عبادی را به پس گرفتن رأی اعتماد تهدید کرد
چهارشنبه 11 فروردين 1395 - 13:00

العالم - مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق، از حیدر عبادی نخست وزیر این کشور خواست به جای سخنرانی های "بی فایده"، به مهلت تعیین شده برای معرفی کابینه تکنوکرات در روز پنجشنبه پایبند باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقتدا صدر در بیانیه ای همچنین حیدر عبادی را به پس گرفتن رأی اعتماد نمایندگان این جریان در پارلمان عراق و افزایش سطح خواسته هایش تهدید کرد.

وی افزود:  از نخست وزیر می خواهم تا زیاد سخنرانی نکند و وعده های بی فایده ندهد. به ویژه اینکه بیشتر سخنرانی هایش، با خواسته های مردم مظلوم عراق، فاصله دارد. همچنین از عبادی می خواهیم تا به جای ریختن جام خشمش بر اعتراض های مسالمت آمیز که قانونی بودن آن ثابت شده است، فساد و مفسدان را آماج خشم و غضبش قرار دهد و به تردید و ترس خود پایان دهد.
مقتدا صدر افزود: پارلمان عراق، روز پنجشنبه را به عنوان مهلت معرفی کابینه تعیین کرده است و عبادی باید به آن پایبند باشد. زیرا در غیر این صورت، به استیضاح در پارلمان اکتفا نخواهیم کرد. بلکه حتی ممکن است به مرحله پس گرفتن رأی اعتماد از وی نیز برسیم.
یادآور می شود حیدر العبادی روز سه شنبه، تصریح کرد: به دنبال آغاز تحصن های اخیر، امنیت در بغداد و سایر استان ها نیازمند تلاش ها و امکانات بیشتری است. وی همچنین متعهد به ترمیم کابینه و انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی شد.
یاداور می شود پارلمان عراق روز دوشنبه طی مصوبه ای به حیدرعبادی نخست وزیر این کشور تا پنجشنبه مهلت داد کابینه جدید خود را معرفی کند.
از سوی دیگر "ماجد الغراوی" عضو فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر در پارلمان عراق، اعلام کرد: در صورتی که عبادی در مهلت تعیین شده، کابینه خود را معرفی نکند پارلمان، روند استیضاح وی را آغاز خواهد کرد.
یادآور می شود همزمان با ادامه تحصن شهروندان عراقی در مقابل دروازه های منطقه سبز عراق، "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر، روز یکشنبه هفتم فروردین با ورود به منطقه سبز، به تنهایی در آن، اقدام به تحصن نمود.

216-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها