ناآرامی در پایتخت لیبی با ورود نخست وزیر +ویدیو

پنج‌شنبه 12 فروردين 1395 - 09:32

طرابلس پایتخت لیبی درپی تشکیل دولت وحدت ملی بار دیگر ناآرام شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چند ساعت پس از رسیدن فایز السراج نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی به شهر طرابلس پایتخت این کشور، صدای تیراندازی در این شهر شنیده شد، و متعاقباً تعداد زیادی از مسیرها بسته شد و مردم دچار ترس و وحشت شدند .
هنوز معلوم نیست که چه گروهی تیراندازی را آغاز کرده است و یا کدام گروه های رقیب، طرابلس را بار دیگر به صحنه درگیری های مسلحانه خود تبدیل کرده اند .
فیلمی در شبکه اجتماعی پخش شده است که صحنه هایی را از تیراندازی با سلاح های نیمه سنگین در غرب شهر طرابلس نشان می دهد.
به گفته شاهدان عینی ؛ انفجارهای مهیب و متوالی غرب طرابلس را لرزاند و یک گلوله خمپاره در میان گروهی از محافظان اعضای دولت وحدت ملی منفجر شده است .
السراج دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که دولتش فعالیت خود را از طرابلس آغاز کرده است . 
یکی منبع نظامی در لیبی روز چهارشنبه اعلام کرد که السراج به همراه تعداد زیادی از اعضای دولتش از تونس و از مسیر دریا وارد طرابلس شده است .
فرانس پرس به نقل از منبعی در نیروی دریایی لیبی گزارش داد: السراج هنگام رسیدن به پایگاه دریایی أبوستة در طرابلس نشستی را با افسران این پایگاه برگزار کرد. 
شورای ریاستی لیبی نیز با انتشار بیانیه ای در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که نخست وزیر و دیگر اعضای دولت وحدت ملی بی هیچ مشکلی وارد طرابلس شده اند . 
منابع خبری دیگر نیز اعلام کردند که اکثر اعضای شورای ریاستی لیبی با کشتی های ایتالیایی از تونس به سواحل طرابلس رسیده اند و امنیت مقر دولت وحدت ملی پیش از رسیدن السراج و همراهانش کاملاً تأمین شده بود .
پارلمان قانونی لیبی که مقرش در شهر طبرق است و پارلمان غیرقانونی که مقرش در طرابلس است، دسامبر 2015 تحت نظارت سازمان ملل متحد توافقنامه ای را در شهر صخیرات مغرب برای تشکیل دولت وحدت ملی امضا کردند، که طبق آن یک شورای ریاستی برای معرفی ترکیب این دولت تشکیل شد.
 

پربیننده ترین خبرها