مخالفت اروپا با اعتراض رسانه‌ای ترکیه

مخالفت اروپا با اعتراض رسانه‌ای ترکیه
پنج‌شنبه 12 فروردين 1395 - 11:39

با وجود ابراز نارضایتی دولت ترکیه از تمسخر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در رسانه های آلمانی، دولت برلین و اتحادیه اروپا اهمیتی به اعتراضات دولت آنکارا نمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه ترکیه هفته گذشته سفیر آلمان را برای ابلاغ اعتراض خود به تمسخر اردوغان در شبکه تلویزیونی ان دی آر آلمان احضار کرد، این شبکه برنامه ای 2 دقیقه ای برای تمسخر اردوغان پخش کرده بود. 
رسانه های آلمان از اردوغان به علت برخورد سختگیرانه با رسانه های ترکیه انتقاد می کنند.
رسانه های آلمان اعلام می کنند که دولت برلین و اتحادیه اروپا به علت نیازشان به دولت آنکارا  برای جلوگیری از ورود مهاجران به اروپا چشم خود را به روی نقض حقوق بشر در ترکیه بسته اند .
سوسن شبلی سخنگوی ارشد وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد: برلین به آنکارا ابلاغ کرده است که با وجود منافع مشترک آلمان و ترکیه آزادی های اساسی از جمله آزادی رسانه و آزادی بیان " قابل مذاکره " نیست. 
شبلی افزود : آلمان با ترکیه در مسائل مختلف همکاری می کند که مساله مهاجران و سوریه از این مسائل است .
ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد که سختگیری ترکیه با رسانه هایش این کشور را بیش از پیش از اتحادیه اروپا دور می کند .
یونکر افزود: اتحادیه اروپا انتظار دارد که ترکیه به اساسی ترین مبادی دمکراسی ، آزادی ها و حکومت قانون پایبند باشد .
تمسخر اردوغان در رسانه های آلمان

روزنامه کثیر الانتشار بیلد آلمان در یکی از مقالات خود نوشته بود : اردوغان عزیز، رئیس جمهوری ترکیه! آلمان ترکیه نیست. در آلمان نمی توانی دهان رسانه ها را ببندی . 

روزنامه " زود دویچه تسایتونگ " نیز نوشته بود که اتحاد اروپا شاید بیش از حد لزوم متکی به ترکیه باشد و بسیاری از سیاستمداران اتحادیه اروپا با اردوغان برخورد نرم دارند زیرا به وی برای حل بحران مهاجران نیاز دارند. 

214-8

پربیننده ترین خبرها