احتمال شکنجه عالم عربستانی در زندان

احتمال شکنجه عالم عربستانی در زندان
پنج‌شنبه 12 فروردين 1395 - 14:49

مرکز حقوق بشر " امان " عربستان با ابراز نگرانی درباره احتمال شکنجه شیخ حسین الراضی در زندان، آزادی فوری او را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز امان در بیانیه ای اعلام کرد: معلوم نیست که شیخ حسین علی الراضی در زندان با چه سرنوشتی روبرو خواهد شد و احتمال شکنجه وی نیز وجود دارد .
مرکز امان در بیانیه خود افزود : شیخ الراضی 66 ساله منتقد معروف سیاست های داخلی و خارجی عربستان است و در خطبه های نماز جمعه روز 15 ژانویه 2016 اعدام شیخ نمر باقر النمر را محکوم کرد و خواستار تحویل پیکر وی به خانواده اش شد .
بیانیه مرکز امان حاکیست : شیخ الراضی در خطبه های نماز جمعه روز 29 ژانویه نیز حمله  عربستان به یمن را اقدامی اشتباه خواند و گفت که نتایج این حمله چیزی بجز خونریزی ، کشتار زنان و کودکان ، تخریب زیرساخت ها ، مناطق مسکونی و زیرساخت ها نبوده است .
شیخ الراضی در خطبه های نماز جمعه روز 4 مارس نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را مدافع حقوقق ملت های عرب ، عدالت خواه و مبارز واقعی علیه تکفیری ها و تروریست ها خواند، و اقدام دولتهای عربی در گنجاندن نام حزب الله در لیست گروه های تروریستی را خدمت به اسرائیل دانست .
عوامل نظام آل سعود روز 21 مارس شیخ الراضی را در خیابان ربودند .
شیخ الراضی پس از 3 روز بازجوئی به زندان شهر الدمام منتقل شد .
شیخ توفیق العامر نیز که معروف به دفاع از حقوق مردم و برقراری نظامی قانون مدار در عربستان است ، روز 8 مارس 2011 پس از اقامه نماز مغرب در مسجد " ائمه بقیع " شهر الهفوف در مسیر حرکت به سوی منزلش ربوده شد و همچنان زندانی است .


214

پربیننده ترین خبرها