کارشناسان مین روب روسیه وارد سوریه شدند

کارشناسان مین روب روسیه وارد سوریه شدند
پنج‌شنبه 12 فروردين 1395 - 15:32

گروهی از کارشناسان روسی برای آغاز عملیات خنثی سازی و جمع آوری مین هایی که تروریستهای داعش در شهر باستانی تدمر کار گذاشته اند، وارد سوریه شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم، اداره اطلاع رسانی و مطبوعات وزارت دفاع روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که تیمی از کارشناسان روسی مرکز بین المللی خنثی سازی و جمع آوری مین به منظور آغاز عملیات خنثی سازی مین هایی که در اماکن حساس و حیاتی بخش باستانی تدمر، کار گذاشته شده اند، وارد پایگاه هوایی حمیمیم در حومه لاذقیه شدند.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد، هواپیماهای ترابری نظامی مدل "ان - 124" (روسلان) و "ایلوشین - 76" برای انتقال این کارشناسان به خدمت گرفته شده اند.
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که کارشناسان روس مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات خنثی سازی مین و حفاظت هستند. این وزارتخانه تأکید کرد که تیم کارشناسان روس، شامل کارشناسان خنثی سازی مین و مربیان سگهای مخصوص مین یابی است. این کارشناسان در این عملیات از روباتهای مدل "اوران- 6" هم استفاده خواهند کرد.

مشارکت 100 کارشناس روسی خنثی سازی مین در تدمر
یک منبع نظامی فاش کرد که حدود یکصد کارشناس روسی در عملیات مین روبی در تدمر شرکت خواهند کرد. وی خاطرنشان کرد که این عملیات احتمالا یک ماه طول می کشد و تیم مزبور علاوه بر بخش باستانی شهر، مناطق مسکونی و اطراف شهر را هم مین روبی خواهد کرد.
ارتش سوریه پس از درگیریهای شدید با گروه تروریستی داعش، اوایل هفته جاری شهر تدمر و فرودگاه آن را در حومه شرقی حمص به طور کامل آزاد کرد. ارتش پس از آزادسازی این شهر بر عزم خود برای آزادسازی بقیه مناطق این کشور از دست تروریستها تأکید کرد.

208  ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها