تهدید صدر برای سلب اعتماد از دولت العبادی

تهدید صدر برای سلب اعتماد از دولت العبادی
پنج‌شنبه 12 فروردين 1395 - 22:03

رهبر جریان صدر تهدید کرد در صورت رأی نیاوردن کابینه جدید در پارلمان، برای سلب اعتماد از نخست وزیر و تعلیق فراکسیون الاحرار اقدام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، "مقتدی صدر" روز پنجشنبه اقدام نخست وزیر این کشور در معرفی وزاری تکنوکرات را شجاعانه دانست.
وی با این حال تهدید کرد: در صورتی که پارلمان عراق به وزرای کابینه جدید عبادی رأی ندهند، وزرای این جریان از کابینه استعفا خواهند داد و نمایندگان آن در پارلمان برای سلب اعتماد به دولت عبادی اقدام خواهند کرد.
صدر همچنین معرفی کابینه جدید را نتیجه تحصن های اخیر شهروندان عراقی در مقابل منطقه سبز بغداد دانست و تأکید کرد حق هیچ کسی ضایع نمی شود و تمامی مفسدان، دزدان و متجاوزان به صورت عادلانه محاکمه خواهند شد.
صدر از محل تحصن در داخل چادری در منطقه سبز بغداد - که آن را "منطقه قرمز" دانست – اظهار داشت: پیوستن من به مردم برای تحقق چند موضوع بود که در صدر آنها درخواست مردم برای اصلاح امور بود زیرا مردم شایسته تغییر هستند.
نخست وزیر عراق امروز با تغییراتی در اعضای کابینه، وزرای جدید را معرفی کرد.
کابینه جدید عبادی از 16 وزارتخانه تشکیل شده است که 14 نفر از وزرای آن، امروز پنج شنبه در ترمیم کابینه معرفی شده اند و عبادی "به علت اوضاع امنیتی خاص کشور" از تغییر وزاری کشور و دفاع خودداری کرده است.
عبادی همچنین تأکید کرد: وزرای جدید نمایندگان کلیه گروههای تشکیل دهنده ملت عراق هستند و اقدامات برای تغییر کابینه، پست های سرپرست ها و قائم مقام وزارتخانه ها و معاونت های آنها و همچنین رؤسای سازمان ها و اداره کل های دولتی را شامل خواهد شد که در جریان آن، بیش از یکصد مدیرکل دولتی برکنار خواهند شد. العبادی در کابینه جدید، شماری از وزارتخانه ها را ادغام و شمار دیگری را به سازمان تغییر داده است.
پس از اظهارات حیدر عبادی، نمایندگان پارلمان تصویب کردند رأی گیری درباره فرایند اصلاح فراگیر ساختار دولتی و انتخاب وزرای جدید طی 10 روز آینده انجام گیرد. همچنین در مدت یک ماه، رؤسای سازمانها، مقامات امنیتی و سفرای این کشور در خارج تغییر کند.
یادآور می شود منطقه سبز بغداد، منطقه ای در مرکز این شهر است که نهادهای دولتی اعم از پارلمان، نخست وزیری و وزارتخانه ها و شماری از سفارتخانه ها در آن واقع شده اند و از نظر امنیتی کاملا کنترل می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها