ساخت خانه برای صهیونیستها در جنوب مسجد الاقصی+ ویدیو

جمعه 13 فروردين 1395 - 09:25

رژیم صهیونیستی ساخت 18 ساختمان را در محله جبل المکبر در جنوب مسجد الاقصی تصویب کرد.

"خضر شاهین" خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، کمیته موسوم به سازماندهی و ساخت و ساز در فلسطین اشغالی به اتفاق آرا اجرای این پروژه را که مشتمل بر ساخت بیش از 18 ساختمان مسکونی در محله جبل المکبر در قدس با پشتیبانی شرکت ساختمانی "العاد" تصویب کرد. این طرح بر اساس پیشنهاد مؤسسه افراطی صهیونیست "العاد" که در زمینه شهرک سازی فعالیت دارد اجرا می شود.
"راسم عبیدات" عضو کمیته دفاع از اراضی "جبل المکبر" به خبرنگار العالم گفت: در حال حاضر صحبت از ایجاد 18 ساختمان است مدتی پیش از این هم صحبت از تأسیس مجموعه هتلهایی در این محله بود. و این بدان معنا است که رژیم اشغالگر در حال تثبیت طرح شهرک سازی در این منطقه است و ابدا قصد ندارد از مواضع خود عقب نشینی کند.
علاوه بر این سازمان اراضی و ادارۀ برنامه ریزی در وزارت دارایی رژیم صهیونیستی سعی در ارائه پروژه جدیدی برای ساخت شهرک در منطقه اطراف شهرک رامو در قدس اشغالی دارد. افراد آگاه گفتند این پروژه شامل ساخت بیش از 1400 واحد مسکونی جدید است.
"خلیل تفکیجی" مسؤول اداره نقشه ها در بیت الشرق نیز به شبکه العالم گفت: این رژیم پروژه ای را برای قدس در سال 2020 تدارک دیده است در این پروژه صحبت از ساخت 85 هزار واحد مسکونی جدید در داخل قدس به منظور رسیدن به اهداف استراتژیک این رژیم یعنی تغییر بافت جمعیتی قدس است. اما نکته جدید در این میان این است که مؤسسه العاد مسئول ساخت و ساز در این منطقه است. بودجه این مؤسسه از طرف دولت رژیم اسرائیل، تأمین می شود.
مقامات رژیم اشغالگر با همکاری سازمانهای شهرک سازی سعی دارند با ساخت و سازهای گسترده، شهرک سازی در خاک فلسطین را تشدید و تقویت کنند.
گفتنی است ساخت پروژه های مسکونی صهیونیستی در داخل محله های قدس و اطراف مسجد الاقصی همچون سلولهای سرطانی در حال گسترش است. همچنین ساخت هر پروژه مسکونی با گسترش ساخت معابد یهودی همراه است.
208-8

پربیننده ترین خبرها