رونمایی "بولدوزر"، جلاد متفاوت داعش! +عکس

رونمایی
جمعه 13 فروردين 1395 - 13:49

جلاد داعش که با نام "بولدوزر" شناخته می‌شود، برای نخستین بار بدون نقاب در مراسم اعدام حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش تصاویری را از اعدام 3 تن از نیروهای پیشمرگه کردستان عراق منتشر کرد.
این ویدیو از سوی داعش به زبان کردی و خطاب به مسؤولان منطقه کردستان عراق منتشر شد. اما برخلاف ویدیوهای سابق داعش، یکی از جلادان این گروه تروریستی که "بولدوزر" لقب گرفته است، بدون نقاب حضور یافت.
روزنامه "دیلی میل" انگلیس با انتشار تصاویری از این جلاد درشت هیکل داعش، تأکید کرد که این جلاد تا کنون تعداد بسیاری از مردان و کودکان را اعدام کرده است.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد که داعش از این جلاد برای ارعاب شهروندان در مناطق تحت کنترل خود استفاده می‌کند، تا کودکان و نوجوانانی را که نمی خواهند به عضویت این گروه درآیند، بترساند و تحت فرمان خود درآورد.
با این حال برخی فعالان در سوریه تأکید دارند که داعش فقط این یک جلاد را ندارد، و از چندین جلاد با ویژگی‌های مشابه جسمی در مناطق مختلف استفاده می‌کند، که اسامی برخی از آنها لو رفته است.
یکی از این جلادها یک فرانسوی به نام "مایکل دو سانتوس" (22 ساله) است که پس از پیوستن به داعش "ابو عثمان" لقب گرفت. یکی دیگر از این جلادها "ماکسیم هاوشارد" (22 ساله) تبعه انگلیس است.
"عبدالمجید جرماوی" (28 ساله) جلاد بلژیکی داعش نیز "ابو دجانه" لقب دارد.
"ناصر مثنی" هم یکی دیگر از جلادهای انگلیسی داعش است.
"عبدالمجید ابا عود" (28 ساله) بلژیکی هم مغز متفکر حملات ترویستی پاریس بود که در جریان آن 129 تن کشته شدند.
اما در این بین یکی از معروفترین این جلادها، "محمد اموازی" انگلیسی معروف به "جان" بود که در نخستین فیلمهای سربریدن گروگانهای خارجی داعش حضور یافت.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

 

پربیننده ترین خبرها