بن سلمان: اول ایران تولید نفت را تثبیت کند!

بن سلمان: اول ایران تولید نفت را تثبیت کند!
جمعه 13 فروردين 1395 - 17:11

جانشین ولی‌عهد عربستان تاکید کرد که کشورش تنها زمانی به ثابت نگه داشتن سطح تولید نفت می اندیشد که ایران و دیگر کشورهای اصلی تولیدکننده نفت، تولید خود را ثابت نگه دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر دفاع عربستان گفت: تا زمانی که ایران و دیگر کشورها، تولید نفت را ثابت نگه ندارند ما نیز تولید را ثابت نگه نمی‌داریم.
"محمد بن سلمان" جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ تاکید کرد؛ اگر ایران و دیگر تولید کنندگان اصلی، برای تثبیت سطح تولید نفت به توافق برسند، ما هم برای این کار آماده ایم، اما اگر کشورهای دیگر تولید خود را افزایش دهند، ما هیج فرصتی برای این کار ایجاد نخواهیم کرد.
این در حالی است که عربستان سعودی در سالهای اخیر با رساندن تولید نفت خود به حدود 10 میلیون بشکه در روز که بیش از 4 برابر تولید نفت فعلی ایران است، موجب سقوط حدود 70 درصدی بهای نفت شد و اکنون نیز قصد کاهش سطح تولید را ندارد؛ و جمهوری اسلامی ایران که در دوران تحریم ناگزیر فروش نفت خود را به کمتر از یک میلیون بشکه رسانده بود، اکنون با احتمال رفع تحریم ها به طور طبیعی حق دارد به سطح پیشین صادرات نفت خود بر اساس سهمیه اوپک برسد.

7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها